נעצרו שני ערבים בחשד להצתת הבית בשמעון הצדיק

אחרי המהומות בשמעון הצדיק בימים האחרונים סביב ההצתה של בית יהודי בשכונה נעצרו שני ערבים בחשד להצתה לאחר שנמצאו בביתם כשמונה בקבוקי תבערה שלמים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/22 15:32 יג באדר א'

נעצרו שני ערבים בחשד להצתת הבית בשמעון הצדיק
צילום: דוברות המשטרה

בליל שישי האחרון, התקבל במשטרה דיווח אודות שריפה בדירה בשייח׳ ג׳ראח. לצד פעולות מידיות לכיבוי השריפה, החלו כוחות המשטרה בסריקות ואיסוף ממצאים באזור. בעת השריפה הדירה הייתה ללא אנשים בתוכה, ושוטר שנכנס לבית לביצוע סריקות נפגע באורח קל משאיפת עשן. בעקבות ממצאים ראשוניים שהעלו חשד להצתה באמצעות השלכת בקבוקי תבערה, מפקד מחוז ירושלים הנחה לשלב בפעילות כוחות מיוחדים, וכן לחקור את המקרה ביסודיות ובכל האמצעים הנדרשים, במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים במעשה החמור.

בחקירה שנוהלה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים יחד עם שירות הביטחון הכללי נעצרו שני חשודים במעורבות במעשה החמור. שני החשודים בשנות העשרים לחייהם הועברו לחקירה בשבכ. במהלך חיפוש שבוצע בביתו של אחד החשודים, נתפסו כשמונה בקבוקי תבערה שלמים וכן כובע גרב וכפפות.

הבית השרוף הוא ביתו של אחד מתושביה היהודים של שכונת שמעון הצדיק, טל יושובייב, אשר סובל מהתנכלויות חוזרות ונשנות מצידם של תושבי השכונה הערבים, ששרפו את רכבו כבר תשע פעמים. ביתו נמצא במרחק של מאות מטרים בודדים מהמטה הארצי של משטרת ישראל, וכ-200 מטרים מבסיס מג"ב. באורח נס בני המשפחה לא היו בבית. 

"כוחות הביטחון פשוט מפקירים אותנו"

יושובייב מסר בצאת השבת כי "האש התלקחה מעל מיטתו של בני התינוק בן השנתיים ושרפה לחלוטין את כל סביבתה. אני לא רוצה לדמיין מה היה קורה אם היינו בשבת בבית - זה יכול היה להסתיים באסון מי שנושא באחריות ושעל ידו עלול להיות חס ושלום דם יהודים חפים מפשע - הם ממשלת ישראל והמשטרה, שלא עושים מאומה כדי לתפוס את המחבלים. אם היה מדובר בבית של ערבי, השב"כ מזמן היה נכנס לאירוע והיה נעשה שימוש בצווי מעצר מנהליים והרחקות מנהליות. אבל כשמדובר ביהודים - כוחות הביטחון פשוט מפקירים אותנו". 

חבר הכנסת איתמר בן גביר העביר את לשכתו לשכונה, מה שגרר גל של אלימות בין כוחות הביטחון שהגיעו למקום ובמהלכן התעלף בן גביר והובהל לבית החולים.

''ראשי מערכות הביטחון והדרג המדיני התבלבלו לחלוטין", אמר מתן פלג, יו"ר תנועת אם תרצו, "לא שמענו מהם אות, מילה אחת לאחר 9 הצתות הרכב ו4 הניסיונות לשרוף את משפחת יושבייב בעודם ישנים בביתם. המסר העולה מדבריהם הוא מסר אנטי ציוני לפיו הקורבן ומי שמנסה להגן עליו - הוא האשם. במקום לתת למצב להתדרדר, בדיוק כמו בשבועות שקדמו לשומר החומות, ראוי כי תכונס בהקדם ישיבת קבינט אשר תעסוק במצב הביטחון האישי ברחובות ישראל. במקום לעסוק בעלילת הדם הממומנת בכסף אירופי של 'אלימות מתנחלים', תדונו בדרכים לעצור את האלימות הפלסטינית הרצחנית המשתוללת באיו''ש, בערים המעורבות ובשכונת שמעון הצדיק. מי שמפקיר את משפחת יושבייב מול הפורעים הערבים, שלא יתפלא אם האלימות הערבית תגיע לשאר רחובות ישראל''.