נסגר תיק אום אל חיראן: אין חשש לפלילים

פרקליט המדינה החליט לסגור את חקירת האירוע שבו נהרגו שוטר ותושב היישוב הבדואי. בנוסף, לא הצליח שי ניצן לקבוע האם מדובר היה בפיגוע טרור

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/18 12:36 טז באייר התשעח

נסגר תיק אום אל חיראן: אין חשש לפלילים
שוטרים באום אל חיראן, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

פרקליט המדינה שי ניצן הודיע היום (שלישי) כי החליט לסגור את תיק אום אל חיראן, בטענה שאין חשש לעבירה פלילית מצד השוטרים שירו למוות בתושב הכפר. בנוסף נטען כי לא ייתן להסיק האם מותו של השוטר ארז עמדי לוי ז''ל היה על רקע לאומני.

לפני כשנה וחצי, במהלך פעילות הריסת בתים לא חוקיים בישוב הבדואי שבנגב, נורה  תושב המקום יעקוב מוסא אבו אל קיען, לאחר שדרס למוות את לוי, ונהרג.

לאור ממצאי החקירה של מח''ש ושירות הביטחון הכללי קבע פרקליט המדינה כי אין חשד סביר לביצוע עבירות פליליות מצד השוטרים המעורבים באירוע. בנוסף, נכתב בהחלטת ניצן כי פעולתם של השוטרים, אשר נבעה לכאורה מתחושה של סכנת חיים לסביבתם, תחושה שנבעה מנסיבות האירוע, אינה חורגת ממתחם הסבירות בכל הנוגע להצדקה החוקית לשימוש בנשק.

למד זה, העביר פרקליט המדינה כמה נושאים להחלטתו של מפכ"ל המשטרה וראש מחלקת המשמעת במשטרה, שיידרשו לשקול נקיטת צעדים בהיבט הפיקודי או המשמעתי. בין הנושאים ניתן לציין את בדיקת מוכנות הכוח לביצוע המשימה, אם נפלו ליקויים מקצועיים בהתנהלות השוטרים היורים, אם נפל פגם בטיפול הרפואי באבו אל עקיאן, והאם היו שינויים מסוימים וחוסר עקביות בגרסאות השוטרים המעורבים..

בנוגע לזהות האירוע והאם הוא היה פיגוע טרור או לא נאמר כי "בחומר שנאסף ישנן אינדיקציות מסוימות, לכאן ולכאן, לגבי נקודה זו. שירות הביטחון הכללי, אשר בין היתר, תחקר את הזירה בשעות הראשונות שלאחר האירוע, החליט שלא להמשיך בחקירת האירוע, תוך שהבהיר, על פי החומר שהיה בפניו באותה עת, כי אין ביכולתו לקבוע אם האירוע האמור היה 'פיגוע' אם לאו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן