בבית היהודי-איחוד לאומי זועמים על הליכוד שביטל פגישת מו"מ: "נתניהו חושב שאנחנו ילדי כאפות"

לאחר שמוקדם יותר נדחתה פגישת המו"מ בין שתי המפלגות שלא נפגשו כבר שבוע, אנשי הליכוד ביטלו את הפגישה המתוכננת ועוררו זעם בקרב נציגי הציונות הדתית: "משאירים אותנו לסוף ומשחקים איתנו"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 23/05/19 15:58 יח באייר התשעט

בבית היהודי-איחוד לאומי זועמים על הליכוד שביטל פגישת מו"מ: "נתניהו חושב שאנחנו ילדי כאפות"
נדחים לסוף? חברי איחוד מפלגות הימין, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

פגישתם של צוותי המשא ומתן של הליכוד והבית היהודי-איחוד לאומי שתוכננה להתקיים היום (ה') ונדחתה, בוטלה על ידי הליכוד במפלגתם של הרב פרץ וסמוטריץ/ זועמים.

"נתניהו חושב שאנחנו ילדי כאפות", אמר לחדשות כיפה גורם במפלגה והוסיף, "משאירים אותנו לסוף וממשיכים לשחק איתנו".

מוקדם יותר נמסר מדוברות נציגו של נתניהו למגעים הקואליציוניים, השר יריב לוין, כי "עקב אילוצי לו"ז הפגישה בין הליכוד לאיחוד הימין תידחה. על שעה חדשה תימסר הודעה נוספת". מאוחר יותר נודע כי הפגישה צפויה להתקיים בשעה 14:00 ולפני זמן קצר נודע כי היא בוטלה לחלוטין

אתמול ,נועדו נציגי הבית היהודי-איחוד לאומי, הליכוד, ש"ס ויהדות התורה לפגישה שנסובה סביב נושאי דת ומדינה בלבד. מדיווחים שונים עלה כי הצדדים הגיעו להסכמה בנוגע לשימור הסטטוס קוו, מתווה הכותל, השבת ועניינים נוספים. עם זאת, גורמים במפלגה הציונית דתית מסרו לחדשות כיפה כי לא ידוע להם על סיכום שהושג וכי המו"מ בנושא צפוי להימשך.

בשיחה עם חדשות כיפה תקפו אתמול גורמים במפלגה של הרב פרץ וסמוטריץ' את נתניהו וטענו כי היוא דוחה אותם לסוף סדרי העדיפויות שלו, בין היתר כדי להפיל עליהם, במידת הצורך, את האשמה באי הקמת הממשלה ובקיום בחירות חוזרות. ראש הממשלה", אמר אחד מהגורמים, "מנסה להותיר לנו שתי ברירות - להיכנס לממשלה בלי שיקבל כמעט אף אחת מהדרישות המהותיות שלנו בנושאי התיישבות ובלי תיק המשפטים, או למנוע את הקמת הממשלה".