נבחר משיא משואת התפוצות ביום העצמאות

השרה רגב הודיע למנכ"ל ונשיא הפדרציה היהודית בפיטסבורג, ג'ף פינקלשטיין, כי ייצג בטקס את יהדות התפוצות: "מבטא בפועלו המבורך את יתדות הרוח האדירות של הלכידות החברתית בקרב בני עמנו ואת הדאגה להפצת אורה של אהבת האדם באשר הוא אדם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/19 12:02 יח בניסן התשעט

נבחר משיא משואת התפוצות ביום העצמאות
שרת התרבות והספורט, מירי רגב, צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

מנכ"ל ונשיא הפדרציה היהודית בפיטסבורג, ג'ף פינקלשטיין, ישיא את משואת התפוצות בערב יום העצמאות ה- 71 למדינת ישראל. כך הודיעה אמש (ב') שרת התרבות והספורטמירי רגב.

רגב, המשמשת כיו"ר ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים, אמרה על הבחירה כי "פינקלשטיין מייצג את 'עץ החיים' , את המעין המתגבר של רוח האחווה והלכידות האנושית  ואת נפשם היתירה של אחיותינו ואחינו בתפוצות".

לדבריה, הוא "מבטא בפועלו המבורך את יתדות הרוח האדירות של הלכידות החברתית בקרב בני עמנו ואת הדאגה להפצת אורה של אהבת האדם באשר הוא אדם. עמידתו לצד משפחות הקורבנות לאחר הפיגוע בבית הכנסת "עץ החיים " ולצדן של משפחות הנרצחים בפיגוע במסגד בניו זילנד היא ביטוי לעקרון העל של רוחו של עם ישראל, הנישאת על כנפי "ואהבת לרעך כמוך", משנתו של רבי עקיבא. ג'ף, אני גאה, שנבחרת לייצג את אחיותינו ואחינו בתפוצות, שאף רוח קדים לא תוכל לעד לייבש את מקורות המים החיים של  אהבת האדם והאחווה, המנשבות בכם בעוצמות של תיקון עולם. 
השרה רגב קיבלה את המלצת הוועדה הציבורית לבחירת משיאי המשואות".
 
בנימוקיה ציינה הוועדה, כי ג'ף פינקלשטיין מכהן בעשור וחצי האחרונים כנשיא וכמנכ"ל של הפדרציה היהודית בפיטסבורג, פנסילבניה. בעבודתו הקהילתית הצליח פינקלשטיין לאחד בין הזרמים והקבוצות השונות בקהילה היהודית במטרה לקדם אותה ולחזק את הברית בין ישראל ליהדות התפוצות. במהלך השנה האחרונה הוביל פינקלשטיין את תהליכי ההתמודדות והבנייה של הקהילה היהודית אחרי מתקפת הטרור הרצחנית בבית-הכנסת "עץ החיים" בעיר. לאחר מתקפת הטרור במסגדים בניו-זילנד

הוא הקים קרן ייעודית לקרבנות הטבח ובכך הדגיש את המחויבות היהודית חוצת-הגבולות למלחמה בטרור ובגזענות מכל סוג. באמצעות חיבור לשורשים היהודיים והדגשת מסרים של תקווה, ערבות הדדית ואהבת האדם, הוא מוביל בפיטסבורג תהליך שיקום ייחודי המהווה סמל לעולם כולו. פינקלשטיין ידליק את המשואה לכבודה של ברית הגורל והייעוד בין ישראל לבין יהודי התפוצות ולכבוד התרומה ארוכת השנים של הקהילות  לחיזוק הזהות היהודית ולחיזוקה של מדינת ישראל.