משרד המשפטים: תרומות רפורמים לשר שטייניץ אינה פוסלת אותו מלהחליט על מתווה הכותל

באגף ייעוץ וחקיקה אמרו כי לא נוצרו "יחסי תלות בין השר ובין התנועה בכללותה מן הסוג המצדיק עריכת הסדר למניעת ניגודי עניינים". מרכז ליב"ה: "חוקי אבל מסריח. אין מקום לעשות קומבינות במקום הקדוש הזה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/10/18 16:07 כט בתשרי התשעט

משרד המשפטים: תרומות רפורמים לשר שטייניץ אינה פוסלת אותו מלהחליט על מתווה הכותל
אין פסול בתרומות שקיבל, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

השר יובל שטייניץ אינו מצוי בניגוד עניינים ועל כן אין כל מניעה שיהיה חבר בוועדה שתכריע בנושא מתווה הכותל. כך עלה מתשובת משרד המשפטים בשבוע שעבר לפניית מרכז ליב"ה בנושא.

בחודש יולי האחרון, בשיאו של המאבק על מתווה הכותל, טענו אנשי ליב"ה כי הצטרפותו של שטייניץ לוועדה בעייתי מאחר והשר קיבל בעבר תרומות מגופים המזוהים עם הזרם הרפורמי.

במכתב התגובה מאגף ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים נכתב כי מאחר ומדובר "בתנועה דתית גדולה לה שותפים חברים רבים, ועל מנת להוכיח שקיים קשר חריג בין השר ובין התנועה בכללותה יש צורך להראות מערכת זיקות רחבת היקף וחריגה, כגון התגייסות של חלק ניכר מבכירי התנועה ומנהיגיה לטובת השר".

עוד נכתב כי "בנסיבות כאלו, לא נוצרים יחסי תלות בין השר ובין התנועה בכללותה מן הסוג המצדיק עריכת הסדר למניעת ניגודי עניינים המגביל את השר ביחס לתנועה".

נשות הכותל

אין בעיה שהשר שטייניץ יכריע בעניין מקום התפילה שלהן. נשות הכותלצילום: הדס פרוש פלאש 90

כזכור, שטייניץ הסכים לבקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להצטרף לוועדה במקומן של השרות איילת שקד ומירי רגב שפרשו ממנה. מאוחר יותר השר לשירותי דת, דוד אזולאי, הודיע גם הוא כי הוא לא יקח חלק בהצבעה על מתווה הכותל ושיפוץ הרחבה המיועדת לזרמים הרפורמים והקונסרבטיבים.

במרכז ליב"ה לא אהבו את התשובה וטענו כי מדובר בהליך "חוקי אבל מסריח".  לדבריהם, "התנהלות הממשלה ביחס לשינויים ברחבת הכותל שהוא המקום הקדוש לעם היהודי איננה ראויה. אין מקום לעשות קומבינות במקום הקדוש הזה. לאחר ששתי שרות לא הסכימו לקחת חלק בקומבינה ושר שלישי התנגד והתפטר מהועדה, לא ראוי שיגיע שר שקיבל תרומות מהרפורמים בכדי להכשיר את השרץ ולאפשר חילול הקודש ותפילות שלא כמנהג המקום וכמסורת ישראל בשריד בית מקדשנו".

בהמשך אמרו כי הם "קוראים לממשלה להתעשת, לעצור את חלוקת הכותל וללכת על פי רצון מיליוני המתפללים בכל שנה בכותל כמסורת ישראל ועל פי פסק הרבנות הראשית שהכותל קדוש לכל אורכו והרבנות היא האחראית על פי חוק על סדרי המקום".