השר שטייניץ יצטרף לוועדת מתווה הכותל: "ניתן להכיל את כל הזרמים"

לאחר פרישתן של השרות שקד ורגב, מי שירכיבו את הוועדה המיוחדת יהיו ראש הממשלה, שר האנרגיה והשר לשירותי דת. בכך מסתמן רוב להחלת מתווה הכותל שיאפשר תפילות רפורמיות וקונסרבטיביות במתחם

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/07/18 07:25 יט בתמוז התשעח

השר שטייניץ יצטרף לוועדת מתווה הכותל: "ניתן להכיל את כל הזרמים"
בנימין נתניהו ויובל שטייניץ, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

 

שר האנרגיה יובל שטייניץ הסכים לבקשתו של ראש הממשלה אמש (ראשון) להחליף את השרה שקד בוועדה למקומות קדושים שעוסקת במתווה הכותל. בכך מסתמן כי המתווה השנוי במחלוקת יעבור את אישור הועדה.

בסוף השבוע הועברה שרת התרבות והספורט, מירי רגב, מראשות הועדה לאחר שהבהירה לנתניהו כי היא מתנגדת למתווה הכותל ולכינונן של תפילות שאינן אורתודוכסיות ברחבה. ראש הממשלה ניסה לאתר לה מחליף ולאחר שהשרים לא הביעו התעניינות הוא לקח את התפקיד על עצמו.

אתמול הודיעה גם שרת המשפטים איילת שקד על פרישה מחברותה בוועדת השלושה, שבה חבר גם השר לשירותי דת דוד אזולאי, ומי שניאות להחליפו הוא השר וחבר הקבינט שטייניץ.

החלטה בעייתית? ביטול מתווה הכותל

 יוכלו להתפלל ברחבה? נשות הכותלצילום: פלאש 90. הדס פרוש

מוקדם יותר אתמול התייחס השר שטייניץ לנושא הכותל ובראיון ל 103FM אמר בין היתר כי לדעתו הממשלה טעתה כשביטלה את המתווה בשנה שעברה, "הייתי היחידי שהתריע שזו תהיה פגיעה אנושה בקשר שלנו עם יהדות התפוצות".

לדבריו, "בדיון התקשורתי עסקו בקדושת הכותל בטענה שמכבדים את הרפורמים והקונסרבטיביים אך לא בכותל. אותו טיעון ניתן היה לומר על ירושלים. ירושלים כולה קדושה, אז המשמעות שלא ניתן לקונסרבטיבים והרפורמים להקים בעיר בתי כנסת? לא צריך לחולל מחלוקות איפה שניתן להכיל את כלל הזרמים של העם היהודי. רחבת הכותל לא תפגע מכך".

השר הוסיף כי אין לו בעיה "עם הכותל האורתודוקסי איך שהוא היום אך יש לי בעיה עם העובדה שמונעים מהרפורמים והקונסרבטיבים להתפלל בו. עלינו לעשות מאמצים גדולים יותר מול יהדות העולם. עלינו להבהיר שאנחנו שמחים על הידידות עם ארצות הברית והממשל הנוכחי אך אנחנו ידידים של הרפובליקנים והדמוקרטים בארצות הברית גם יחד".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן