משפחות שכולות ליועמ"ש: בטל השתתפות נציגיך בכנס שמאל קיצוני

בעקבות פרסום 'כיפה', פורום 'בוחרים בחיים' דורש ממנדלבליט לאסור על נציגיו להשתתף בכנס של האגודה לזכויות האזרח. "מדוע לא דואגים לזכויות האדם שלנו ורק של המחבלים?"

חדשות כיפה מערכת כיפה 31/01/19 11:31 כה בשבט התשעט

משפחות שכולות ליועמ"ש: בטל השתתפות נציגיך בכנס שמאל קיצוני
אביה של שיר חג'אג' הי"ד בבית המשפט, צילום: אם תרצו

ביום ראשון הקרוב (כ"ח בשבט, 3.2.19) יתקיים כנס של 'האגודה לזכויות האזרח' ביחד עם 'הצלב האדום'. מטרת הכנס היא השתלמות מיוחדת העוסקת ב'"כיבוש הישראלי". כפי שפורסם ב'כיפה', היועמ"ש לממשלה, אביחי מנדלבליט בחר לשלוח להשתלמות שני נציגים בכירים ממשרדו. בעקבות הפרסום, פורום 'בוחרים בחיים' פנה למנדלבליט בבקשה לבטל את הגעת נציגיו.

ההשתלמות בכנס מתקיימת תחת הכותרת: "המשפט ההומניטרי הבינלאומי וישראל". ההשתלמות עוסקת בין היתר בעקרונות היסוד של המשפט ההומניטרי הבינלאומי, הדינים המסדירים את הלחימה, "דיני כיבוש", המשפט ההומניטרי הבינלאומי ומזרח ירושלים, הדינים המסדירים את היחס למי שנשללה חירותם, ומנגנונים להטמעה ולאכיפה של המשפט ההומניטרי.

כזכור בהכשרה מיוחדת של 'האגודה לזכויות האזרח', ארגון שמאל קיצוני ביחד עם 'הצלב האדום' ידברו על "דיני הכיבוש" וזכויות האדם. מלכתחילה, בכנס היו עתידים להשתתף גם נציגי צה"ל, אולם בעקבות הפרסום ב'כיפה', ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו מנע זאת. בנוסף נאסרה השתתפות עובדי משרד המשפטים בתשלום עבור ההשתתפות בתור השתלמות. עכשיו מתברר שהיועמ"ש, אביחי מנדלבליט שיגר שני נציגים בכירים מטעמו לנאום בהכשרה ובעקבות כך יצא זעמם של המשפחות השכולות. 

היועמ"ש אביחי מנדלבליט

היועמ"ש אביחי מנדלבליטצילום: פלאש 90

במכתב פונים הרצל ומירב חג'אג' הוריה של שיר חג'אג' הי"ד שנרצחה בפיגוע בארמון הנציב לפני כשנתיים בשם למעלה ממאה משפחות שכולות וביקשו מהיועמ"ש לבטל את הקשר עם האגודה לזכויות האזרח: "קיבלנו בצער רב את החלטתך לשלוח באופן אישי שני נציגים בכירים ממשרדך להשתלמות למרות התחייבות שקיבלנו משרת המשפטים שקד שלא ישלח שום נציג ממשרד המשפטים. אנחנו קוראים לך להפסיק כל קשר עם כל הארגונים שדואגים למחבלים ולתת למערכת הביטחון את הכלים להילחם בטרור".


להורדת הקובץ

שי גליק מנכ"ל בצלמו  שמלווה את המשפחות השכולות נמסר: "אנחנו קוראים ליועמ"ש לפעול למען זכויות האדם, אבל של אזרחי ישראל והמשפחות השכולות הנפגעות שוב ושוב  מהטרור האכזרי שפוגע בזכויות האדם. אנחנו קוראים למערכת המשפט להחליף דיסקט ולזכור שהיא מחויבת להגנה על זכויות האדם של תושבי מדינת ישראל ולא של המחבלים והטרור".