משה ליאון תוקף: ברקת ואלקין אשמים בכך שהאירווזיון לא יתקיים בבירה

אחרי החלטת איגוד השידור האירופי כי האירווזיון יתקיים בתל-אביב, אומר היום המועמד לראשות עיריית י-ם, משה ליאון כי "אלקין וברקת אשמים. הם עסוקים בענייניהם הפוליטיים וזונחים את האינטרס הלאומי"

חדשות כיפה גלעד כהן 13/09/18 16:24 ד בתשרי התשעט

משה ליאון תוקף: ברקת ואלקין אשמים בכך שהאירווזיון לא יתקיים בבירה
המועמד לראשות עיריית ירושלים, משה ליאון, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

איגוד השידור האירופי הודיע היום (ה') כי האירוויזיון שיתקיים בישראל בשנה הקרובה, יערך בתל-אביב ולא בבירת ישראל - ירושלים. 

בעקבות ההחלטה אמר המועמד לראשות עיריית ירושלים, משה ליאון כי "זה מביש שזאב אלקין וניר ברקת עסוקים בענייניהם הפוליטיים הצרים ודואגים רק לאינטרסים האישיים שלהם ובאותה עת זונחים את האינטרס הלאומי הכללי. הם שכחו למה הם נבחרו ומהו תפקידם.  על המחדל הזה כולנו משלמים.  ירושלים הפסידה את אירוח האירווזיון, כי בעבור אלקין וברקת ירושלים היא רק תחנה לא חשובה בדרכם למקום אחר".

עוד הוסיף ליאון: "ניר ברקת וזאב אלקין הם האשמים היחידים בכך שהאירווזיון לא יתקיים בבירה"

גם עופר ברקוביץ', המועמד לראשות העירייה מטעם סיעת 'התעוררות' תקף את אלקין ואמר כי "אני תוהה לעצמי מה יאמר כעת השר לענייני ירושלים זאב אלקין שהבטיח כי האירוויזיון יתקיים בעיר הבירה. ירושלים אינה עיר להבטחות."

השר זאב אלקין בחר דווקא להפנות אצבע מאשימה כלפי תאגיד השידור הציבורי הישראלי ואמר כי "תאגיד השידור הציבורי שוב מוכיח שהוא לא רואה בחיזוק ירושלים ערך חשוב. התאגיד שניסה לברוח בכל כוחו מלשדר מירושלים, ורק בזכות תיקון החוק שהעברתי נאלץ עכשיו לחזור לעיר הבירה, מפספס הזדמנות חשובה ביותר לחזק את מעמדה של ירושלים בעולם ולתרום לפיתוח העיר. השידור הציבורי שמתנתק מירושלים ולא רואה בה ערך, סופו שייאבד גם את עם ישראל אם ימשיך בדרך זו" דברי השר אלקין.