מרכיבים קואליציה ירושלמית: הקרב על הקול הסרוג

מרתון פגישות: רבני הציונות הדתית מחכים להצעה מפתה יותר מליאון אחרי שהפגישה עם חגית משה התפוצצה. ליאון מצידו בדרך לפגישה עם הרב חיים דרוקמן במרכז שפירא. בגזרה החרדית עדיין לא התקבלה החלטה.

חדשות כיפה מירב כהן 04/11/18 21:37 כו בחשון התשעט

מרכיבים קואליציה ירושלמית: הקרב על הקול הסרוג
הרב דרוקמן עם משה ליאון, צילום: יח"צ

בעוד שבוע וחצי נדע מי המועמד שנבחר לראשות עיריית ירושלים. בינתיים המועמדים עסוקים בהרכבת קואליציה. רבני הציונות הדתית, שהתכנסו הערב, החליטו לחזור לשולחן המשא ומתן עם משה ליאון בתקווה שיגדיל את ההצעה שלו לחגית משה. 

מלאכת הרכבת הקואליציה הירושלמית בעיצומה. משה ליאון נפגש עם יו"ר הבית היהודי בירושלים,חגית משה, היום (א'), אולם הפגישה התפוצצה אחרי שליאון העניק לסיעה הסרוגה 'שאריות תיקים'. לעומתו עופר ברקוביץ' שרוצה לקרב את הציונות הדתית, נעתר לרוב בקשותיה של משה. חגית משה כינסה הערב את רבני הציונות הדתית ודנה איתם בסוגיה כאשר מצד אחד המועמד הדתי נתמך על ידי החרדים ומחויב להם, ומצד השני המועמד החילוני שמחזר אחרי הקול הדתי. 

החלטת הרבים מהכינוס הערב היא לבחון מי מבין שני המועמדים יעניק הצעה טובה יותר לסיעה "הנחת היסוד לפיה הציונות הדתית בכיס של משה לאון שגויה. הציונות הדתית בהובלת הרבנים יתמכו במי שיתייחס לציבור הדתי לאומי כשחקן מרכזי ולא כשחקן משנה" 

כינוס רבני הציונות הדתית

כינוס רבני הציונות הדתיתצילום: ללא

ליאון לא מחכה לתוצאות פגישתם של חגית משה עם הרבנים, ונפגש הערב (א') עם הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת אור עציון ומחשובי רבני הציונות הדתית, בתקווה לקבל את תמיכתו של הרב ולזכות בקולות הציונות הדתית.  

גם בגזרה החרדית לא התקבלה החלטה אחידה. הפלג הירושלמי החליט להצביע לברקוביץ' בעוד שדגל התורה וש"ס תומכים בליאון. השאלה שעדיין נשארה פתוחה וכנראה תכריע את המערכה היא: מה יעשו בחסידות גור? החסידים, בהובלת סגן השר ליצמן, מתקשים לקבל את רוע הגזרה ולתמוך במועמד של הליטאים-משה ליאון. כרגע החליטו בחסידות שלא לאגד כוחות עם שאר הציבור החרדי. 

במידה ובחסידות גור יחליטו שלא ללכת להצביע או לתמוך בברקוביץ המירוץ חוזר להיות צמוד מאי פעם.