לקראת הבחירות תושבי חומש מחדשים את המאבק

התושבים שפונו מבתיהם, בשנת 2005, קוראים למפלגות הימין להתחייב לבטל את חוק ההתנתקות באזור: "יש להם כאן הזדמנות להוכיח שארץ ישראל לא למכירה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/19 10:26 ד באדר ב'

לקראת הבחירות תושבי חומש מחדשים את המאבק
מנסים לנצל את תקופת הבחירות. חומש, צילום: מטה חומש תחילה

במערכת הבחירות מנסים גורמים שונים להעלות לסדר היום סוגיות שונות, בתקווה שיקבלו חשיפה מוגברת לעומת זמנים אחרים. במטה 'חומש תחילה' חידשו לאחרונה את מטה המאבק של מפוני יישובי צפון השומרון, במטרה להבטיח את ביטול חוק ההתנתקות באזור.

במטה פועלים להכללת ביטול החוק בקווי היסוד של הממשלה הבאה, ומנסים להביא לכך שכלל מפלגות הימין יצהירו על קידום היוזמה שעשויה להוביל את התושבים חזרה לביתם, מאז שפונו במסגרת תכנית ההתנתקות בשנת 2005.

"לא ייתכן", אומר לחדשות כיפה אחד ממקימי מטה המאבק ותושב חומש בעבר, בני גל, "שמצד אחד אנשי הימין בכנסת ובממשלה יהיו נגד נסיגות, ומצד שני לא יעשה כלום בעבור הדבר הזה, יש להם כאן הזדמנות להוכיח שארץ ישראל לא למכירה".

קורא לביטול חוק ההתנתקות בני גל

קורא לביטול חוק ההתנתקות בני גלצילום: באדיבות המצולם

במהלך כהונת הממשלה היוצאת ניסו מספר חברים בה לקדם את הצעת חוק ביטול ההתנתקות בצפון השומרון, בהובלת שולי מועלם רפאלי, ודוד ביטן ולצד שורה ארוכה של חברי כנסת מימין. עם זאת, ההצעה טורפדה מספר פעמים ולא הבשילה לכדי חקיקה.

גל, שאת מאבקו ומאבק עשרות משפחות הגרעין מוביל גם תושב האזור בעבר ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, מסביר כי "האזור שפונה בגירוש הוא שטח C לכל דבר ועניין, השליטה האזרחית והביטחונית היא של מדינת ישראל, אבל לנו כיהודים אזרחים שומרי חוק אסור להגיע למקום, זה נראה לי אחד המקומות היחידים בארץ ישראל שכולם יכולים להגיע אליו חוץ מיהודים, אבסורד מארץ האבסורדים" 

בשבועות האחרונים פונים גל וחבריו המגורשים לראשי המפלגות וחברי כנסת מובילים במחנה הלאומי "השאלה שלנו היא מאוד ישירה, אתם בעד או נגד נסיגה משטחי מדינת ישראל, אם אתם בעד אז בבקשה תעשו גם משהו, תלחצו על הממשלה הבאה להכניס בקווי היסוד שלה את ביטול חוק ההתנתקות, זה מה שאנחנו רוצים".