ניסיון למנוע את טרפוד ביטול חוק ההתנתקות בפעם ה-13

ראש מועצת שומרון תקף את הממשלה על שאינה מצליחה לקדם את ביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון, "הדבר הזה הוא שערורייה". השר אלקין: "אין שום הגיון בשימור המצב האבסורדי הזה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/07/18 09:04 כה בתמוז התשעח

ניסיון למנוע את טרפוד ביטול חוק ההתנתקות בפעם ה-13
תומכי החוק לביטול ההתנתקות, צילום: רועי חדי

הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון צפויה לעלות היום (ראשון) לשולחן דיוני ועדת השרים לענייני חקיקה, אך בשומרון הביעו חשש כי ראש הממשלה יטרפד אותה פעם נוספת

יוזמי הצעת החוק הם ח"כ שולי מועלם וח"כ דוד ביטן וראש מועצת שומרון יוסי דגן שהעביר מסר לנתניהו ואמר כי "יש לכמה אנשים שלא פעלו די בכדי למנוע את הגירוש, הזדמנות לתקן".

לטענת תומכי ההצעה היא עלתה לדיון 12 פעמים ובכל פעם הוטל עליה וטו מצד ראש הממשלה. לדברי דגן, שמנסה למנוע את הפעם ה-13 שפעם האחרונה לפני שהכנסת תצא לפגרה, "מגוחך שממשלה שחרטה על דגלה את ההסתייגות מהגירוש, והרבה מהמנדטים שקיבלה ניתנו  מאותה הסתייגות,  מתקשה כל כך להעביר הצעת חוק שבסה"כ תאפשר החזרת חופש התנועה לישראלים, במקומות שנעקרו ונשארו בריבונות ישראלית.

נתניהו ודגן

נתניהו ודגן. הפעם אין חיוכיםצילום: לעמ

עוד הוא אמר כי "הדבר הזה הוא שערורייה. אני רוצה להבהיר, אנחנו מגורשי הישובים בצפון השומרון, לא ננוח ולא נשקוט עד שיתוקן העוול המוסרי הזה".

מי שהצטרף לקריאתו של דגן, הוא השר להגנת הסביבה והמועמד לראשות עיריית ירושלים זאב אלקין שאמר כי "רוב הציבור הישראלי, מבין כבר מזמן שההתנתקות הייתה טעות גדולה. אין שום הגיון בשימור המצב האבסורדי בצפון השומרון, בשטח שנמצא בשליטה ישראלית, בשטח c -  וחוק ההתנתקות יהיה עדיין בתוקף. מזמן הגיע הזמן לבטל אותו. ולמחוק אותו מספר החוקים הישראלי. עוד בהיותי חבר כנסת, הייתי בין יוזמי החוק,  ולכן כמובן שכשהחוק יעלה, בוועדת שרים לחקיקה, אני מתכוון להצביע בעד".