מצטרפים למחרימים: בית המשפט העליון ביטל את השתתפותו בטקס 50 שנה להתיישבות

לאחר ששופט העליון ניל הנדל קיבל את האישור להשתתף מחר (ד') בטקס בגוש עציון לציון 50 שנה להתיישבות הודיעה נשיאת העליון במכב לח"כ פריג': "לא נשלח נציג". ח"כ יוגב: "ההחלטה חשפה הפוליטיזציה שבמערכת המשפט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/09/17 12:22 ו בתשרי התשעח

מצטרפים למחרימים: בית המשפט העליון ביטל את השתתפותו בטקס 50 שנה להתיישבות
מרים נאור, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הטקס לציון 50 שנה להתיישבות קיבל ביקורות משמאל על התקציב הגבוה, מפלגות השמאל המחנה הציוני ויש עתיד כבר הודיעו שיחרימו את הטקס וכעת גם בית המשפט העליון מצטרף להחרמה.

מכתב ששלחה היועצת של נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור הודיעה כי למרות שהוחלט על שליחתו של השופט ניל הנדל כנציג הרשות השופטת לאירוע, הוחלט לאחר "חשיבה מחודשת" כי אין בכך צורך.

ההחלטה הגיעה בעקבות פנייתו של ח"כ עיסאוי פריג' לבית המשפט העליון בנושא ותשובת היועצת לנשיאה, נשלחה אליו. 

במכתב לח"כ פריג' כתבה היועצת: "לפני מספר שבועות התקבלה בקשה להשתתפות נשיאת בית המשפט העליון, כבוד השופטת מרים נאור, או נציג מטעמה באירוע שמארגן מטה ההסברה. כבוד השופט ניל הנדל התבקש על ידי הנשיאה לייצג את הרשות השופטת באירוע". 


לפני מספר ימים התקבל נוסj הזמנה מפורט. בעקבות זאת, לאחר בחינה מחודשת של הנושא, הוחלט שאין מקום להשתתפות נציג של הרשות השופטת באירוע, על כן כבוד השופט הנדל לא ישתתף בו. הודעה על כך נמסרה למטה ההסברה עוד קודם למכתבך ובלי קשר אליו". 

 

ח"כ מוטי יוגב אמר בתגובה: "החלטת מערכת המשפט, שלא לשלוח את נציגיה לאירוע 50 שנה להתיישבות ביו"ש, החלטה חמורה ביותר, שחשפה את הפוליטיזציה שבמערכת המשפט והוציאה את מערכת המשפט מכלל הממלכתיות בישראל. הישובים ביהודה ושומרון הוקמו בהחלטות של ממשלות ישראל, באופן חוקי ודמוקרטי, גרים בהם אזרחים שומרי חוק והם חלק ממדינת ישראל לנצח.

יוגב קרא בתגובתו "לראש הממשלה ולשרת המשפטים להעמיד במקומה את מערכת המשפט שהוציאה עצמה מהממלכתיות, באמצעות תיקונים בחוק השפיטה שישיבו למערכת המשפט את הממלכתיות ולמדינת ישראל את הדמוקרטיה".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן אמר בתגובה:

"אני נדהם כל פעם מחדש לראות אנשי ציבור מופתעים מהצד של הנשיאה נאור. תמיד אמרנו שביחס להתיישבות לא מדובר בפסקי דין אלא עשיית דין לעצמם תוך שימוש בתפקיד רם ונישא של שופט עליון לקידום אג'נדה אידיאולוגית. דבר חמור כשלעצמו. אבל כעת ברור יותר מתמיד כי מדובר בצעד החורג מכללי המשחק של בית המשפט שקבע בעצמו.

על השופטים להחליט האם הם יהיו חלק מההיסטוריה של שיבת עם ישראל לארצו או חלק מההיסטריה  של שמאל החרד לשלטונו האבוד".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן