חברי המחנה הציוני ויש עתיד מחרימים את ציון היובל להתיישבות

חברי שתי סיעות השמאל הודיעו כי הם אינם מתכוונים להגיע לאירוע הממלכתי שצפוי להתקיים לקראת סוף השבוע, "לו רצו שנגיע היו מאפשרים ליו"ר המפלגה לשאת דברים". שלמה נאמן: "יצחק רבין ושמעון פרס ז"ל מתהפכים בקברם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/09/17 20:40 ה בתשרי התשעח

חברי המחנה הציוני ויש עתיד מחרימים את ציון היובל להתיישבות
מחרימים את חגיגות היובל להקמת ההתיישבות. גבאי, הרצוג ויחימוביץ', צילום: פלאש 90

מחרימים מבית: חברי המחנה הציוני ויש עתיד החליטו הערב להחרים את האירוע הממלכתי לציון 50 שנה להתישבות ביהודה ושומרון, הבקעה והגולן.כך פורסם הערב (שני) על ידי 'כאן 11'.

לפי הדיווח לאירוע שיתקיים ביום רביעי הקרוב בגוש עציון ושמומן על ידי משרדי החינוך והתרבות, צפויים להגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרים, חברי כנסת ואישי ציבור נוספים.

עם זאת, מפלגות המחנה הציוני ויש עתיד הודיעו כי לא יגיעו לציון היובל להקמת ההתיישבות גורמים במפלגת העבודה אמרו כי להרגשתם המארגנים כלל לא רצו שתהיה נציגות מפלגתית שלהם באירוע, "לו רצו שנגיע היו מאפשרים ליו"ר המפלגה, שהחלה בבניה בשטחים, או לראש האופזיציה לשאת דברים באירוע".

במפלגה העבירו ביקורת על יושב הראש אבי גבאי, על כך שלטענתם הוא לא העביר מסר ברור לחברי הסיעה בדבר הכוונה שלא להגיע לגוש עציון, זאת כדי לא לחבל בסיכוייו למשוך קולות מהימין.

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, גינה את החרם שהטילו חברי הכנסת מהשמאל ואמר כי "לא ייתכן שמפלגה שמגדירה את עצמה מפלגה ציונית, מפלגה שאבות אבותיה היו חלק בלתי נפרד מהקמת התיישבות לפני יובל שנים, בוחרת להחרים את היום בו נעשה צעד גדול למען היישוב בארץ ישראל".

לדבריו, "מי שמידי יום בוחר להשמיץ ולהאשים את האחר שהוא חשוך ומפלג את החברה הישראלית, בסוף עשה זאת בעצמו. ראש הממשלה יצחק רבין ונשיא המדינה שמעון פרס ז"ל מתהפכים בקברם על הדרך שמפלגתם בחרה להמשיך את מורשתם"

עוד אמר נאמן כי "עוד לא מאוחר לרדת מעץ הזית שעליו טיפסו בשם השלום ולהגיע לעץ האלון לחגוג את האירוע המתקיים בגוש ולזכור את מייסדי המדינה שהם מייסדי מפלגתם של המחרימים".