מפקד משטרת חברון סייע לחיילים - ונענש

אחמד אבו ראד, מפקד משטרת חברון הפלסטינית, הושעה מתפקידו לאחר שתמונות שלו מסייע לחיילי צה"ל להחליף תקר בגלגל ג'יפ באיזור הכפר יטא, הסמוך לעתניאל

חדשות כיפה יהונתן קליין 15/11/18 11:32 ז בכסלו התשעט

מפקד משטרת חברון סייע לחיילים - ונענש
מפקד משטרת חברון מחליף גלגל בג'יפ צה"ל, צילום: פייסבוק

ככה ייעשה לאיש המסייע לחיילי צה"ל. תמונותיו של מפקד משטרת חברון הפלסטינית, אחמד אבו ראד, פורסמו ברשתות החברתיות כשהוא מסייע לחיילי צה"ל להחליף גלגל בג'יפ צה"לי.

"ראינו רכב צבאי בצד הדרך והחיילים ביקשו מאיתנו עזרה", סיפר בכיר הפת"ח כאמל מחמרה, שעבר במקום יחד עם אבו-ראד, "לא היו להם את הכלים לתקן את התקלה ובסוף מפקד משטרת חברון תיקן להם את כלי הרכב". סיפר מחמרה ל'החדשות'.

בעקבות הפרסום הודיע מפקד המשטרה הפלסטינית בגדה, חזאים עטאלה, כי תיפתח חקירה בעניין ומפקד משטרת חברון יושעה מתפקידו עד לסיומה. 

התקרית זכתה להדים נרחבים ברשתות החברתיות. בעזה לעגו לאנשי הרשות הפלסטינית המסייעים לישראלים, ותמונתו של אבו-ראד כפוף ליד הגלגל כשמעליו ניצב חייל צה"ל עם נשק זכתה לפרסום רב וללעג כלפי הרשות. כמו כן פורסמו קריקטורות של מפקד המשטרה עם דרגות צה"ל, וכן תמונתו של יו"ר הרשות אבו-מאזן, המוצג כשהוא אוחז בגלגל רכב, כשירות תיקונים ל'ג'יפים של הכיבוש'. הבלוגר לענייני ערבים 'אבו עלי', מסביר כי בעזה משתמשים בתקרית כדי להגחיך את הרשות, כקונטרה למה שמוצג כניצחון של חמאס על ישראל לאחר התקרית ברצועה בתחילת השבוע, בה נהרג סא"ל מ'. 

אבו מאזן מוצג כ

אבו מאזן מוצג כ'שירות תיקוני ג'יפים'צילום: הבלוג של 'אבו עלי'