'מפעל לבלוקים': מנהרת חיזבאללה נחשפת

מבצע מגן צפוני ממשיך: במסווה של מפעל בלוקים ישן נחפרה מהנהרה באורך של כ-200 מטר. צילומים חדשים מראים את פתח המנהרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/18 16:27 כז בכסלו התשעט

'מפעל לבלוקים': מנהרת חיזבאללה נחשפת
צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום כי מנהרת חיזבאללה, שהתגלתה במהלך מבצע 'מגן צפוני', יצאה מתוך מפעל לבלוקים, שהעבודה האזרחית בו הופסקה ב-2014. שנה לאחר מכן הופיע גנרטור צבאי ועמדת שמירה צבאית. תוואי המנהרה היה כ- 200 כאשר 40 מטרים מתוכם נכנסו לתוך שטח ישראל.

ביומו השני של המבצע מתגלה שהמנהרה החלה להיחפר לפני כארבע שנים. מערכות משוכללות של צה"ל מצליחות לחשוף את תווי המנהרות ולנטרל אותן. על פי דובר צה"ל המנהרות ההתקפיות של חמאס לא היוו סכנה לישראל. אולם אמש (ג') נכנס למנהרה פעיל חיזבאללה, כדי לבדוק האם צה"ל חשף את 'מנהרת הדגל' של הארגון. במנהרה חיכה לו רובוט צבאי, שהבריח אותו חזרה ללבנון. 

צילום: דובר צה"ל

לפי הערכות, ייתכן שהכוח של חיזבאללה היה דרך מנהרה, נפרס על עמדות שולטות במרחב, תוקף במארב את כוחות צה"ל שמוקפצים לזירה, מנתק את כביש 90 שמוביל למטולה ומבודד את מרחב הפעולה עבור הכוח הגדול שיחדור באופן עילי מלבנון. 

צה"ל נמצא רק בראשית העבודות לאיתור והשמדת מנהרות חיזבאללה, ופועל בשלב זה בשלושה אתרים, גם בגליל המערבי, בצמוד לגבול. קצין בכיר בפיקוד הצפון לא פסל היום את האפשרות שהעבודות לאיתור והשמדת המנהרות יימשכו חודשים ולא שבועות

צילום: דובר צה"ל

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן