"מפלגת ימין", "יש ממה לחשוש": מתקפה מכל כיוון על מצע מפלגתם של גנץ ולפיד

במפלגת העבודה טענו עקרונות מפלגת כחול לבן משקפים עמדה ימנית. בהתיישבות חלקו עליהם וטענו כי כוונותיהם של מי שמנסים להחליף את נתניהו יובילו ל"אסון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/19 18:00 כט באדר א'

"מפלגת ימין", "יש ממה לחשוש": מתקפה מכל כיוון על מצע מפלגתם של גנץ ולפיד
כחול לבן בצפון, צילום: שריה דיאמנט

מצע מפלגת כחול לבן עורר הערב (ד') תגובות מעורבות שהמשותף לכולן היה תקיפת עקרונותיהם של בני גנץ ויאיר לפיד

"המצע של כחול לבן מוכיח - זו מפלגת ימין", אמרו במפלגת העבודה וטענו כי "יועז הנדל ובוגי יעלון כותבי המצע מחויבים להגדיל את מפעל ההתנחלויות ולהעמיק את האיום על המשך עתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

בהודעת המפלגה נאמר גם כי "מי שבורח מפתרון שתי המדינות יקבל מדינה אחת עם רוב ערבי וסוף החזון הציוני. מפלגת העבודה היא המפלגה היחידה שמחויבת לחזון שתי מדינות לשני עמים ולשמירה על הרוב היהודי במדינת ישראל".

לא אהבו את מצע כחול לבן. גבאי וחברי העבודה

לא אהבו את מצע כחול לבן. גבאי וחברי העבודהצילום: פלאש 90. תומר נאוברג

בימין תקפו את המצע מנקודת זווית שונה וטענו כי היא משקפת כוונה לפגוע במפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון. ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, אמר כי "גוש עציון לא ישמש כעלה תאנה למי שמבקש לחלק את הארץ ולעקור אלפי יהודים מביתם עבור חלומות שווא וצילומים במדשאות הבית הלבן. קונספציית שתי המדינות אינה רלוונטית לחלוטין לא מבחינה מדינית וכל שכן לא רלוונטית מבחינה ערכית. צריך להיות דין אחד לכל התיישבות בבנייה, בפיתוח ובהחלת הריבונות הישראלית". 

ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי, הוסיף כי "המצע המדיני של מפלגת כחול לבן הוא עוד מאותו דבר שהמיט עלינו אסון. עם כל הכבוד לניסיון הביטחוני של ראשי מפלגת כחול לבן, התחושה היא שהמדינה בהנהגתם תלך באותה דרך מדינית נפסדת שכבר ראינו בעבר. 

"השאיפה שלהם להיפרד מהפלשתינים, כמו גם ההבטחה העמומה שלא תהיה התנתקות שנייה אך חוסר היכולת להתחייב כי לא יהיה פינוי יישובים ביהודה ושומרון - מעידים כי יש לאזרחי ישראל ולתושבי יהודה ושומרון רבות ממה לחשוש".  

השר דרעי נואם בכנס הבחירות

תקף את כחול לבן. השר דרעי נואם בכנס הבחירותצילום: יעקב כהן

לדבריו, "תושבי המדינה זוכרים היטב את מחיר הדמים שהביא הסכם השלום באוסלו וחווים יום יום את מדינת חמסטאן, שהוקמה על חורבות יישובי גוש קטיף הגיעה העת שראשי המערכת הפוליטית בישראל יפסיקו למכור לנו חזיונות שווא של שלום אוטופי שכבר עלה לנו במחיר דמים יקר, ויפעלו על מנת לכונן שיתופי פעולה על בסיס אינטרסים כלכליים משותפים, שישפרו את חיי היהודים והערבים כאחד".

במפלגת ש"ס תקפו את כחול לבן על תכני המסמך הקשורים לנושאי דת ומדינה ואמרו כי "גם 117 שנות ביטחון לא יחפו על הדהירה המסוכנת של מפלגת לפיד-גנץ להרס המדינה היהודית עליה חלמו דורות רבים. מצע המפלגה שהוא 'העתק-הדבק' ממצע יש עתיד, משרטט תמונה חמורה של רמיסת כבוד השבת ע"י הפעלת תחבורה ציבורית והפיכתה ליום השופינג הלאומי, פגישה קשה בערך הנישואין כדת משה וישראל וחילול את הכותל המערבי הקדוש ע"י הכנסת זרמים רפורמיים. לא צריך חרדי בכדי להתחלחל מאפשרות שמצע הרסני זה יתגשם כאן, במדינת היהודית".

מוקדם יותר חשפה מפלגתם של גנץ ולפיד את העקרונות על פיהם יפעלו בכנסת הבאה לרבות התחייבות כי "לא תהיה התנתקות שנייה. כל החלטה מדינית היסטורית תובא להכרעת העם במשאל עם או תאושר בכנסת ברוב מיוחד". וכן בנושאים שונים כמו דת ומדינה: "נחוקק את ברית הזוגיות וחוק הפונדקאות גם למשפחות לה״טביות. בנוגע לחוק הלאום – נמסד את ערך השוויון בחוק יסוד".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן