תהליך מדיני רק במשאל עם: המצע הרשמי של גנץ ולפיד

מפלגת כחול לבן פרסמה את עקרונותיה לקראת הכנסת ה-21. בין ההצהרות: התחייבות כי לא תהיה התנתקות שנייה, הפסקת "תשלום פרוטקשן לחמאס", הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, וקידום פונדקאות ללהט"בים

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 06/03/19 15:35 כט באדר א'

תהליך מדיני רק במשאל עם: המצע הרשמי של גנץ ולפיד
מנהיגי כחול לבן, יאיר לפיד ובני גנץ, צילום: יובל כהן אהרונוב

מפלגת כחול לבן פרסמה היום (ד') את מצעה ועקרונותיה לכנסת הבאה. בין הדברים הבולטים: קבלת החלטות מדיניות רק לאחר משאל עם, קידום תחבורה ציבורית באופן מצומצם והכנסת שינויים בחוק הלאום.

מצע מפלגתם של בני גנץ ויאיר לפיד, חולק ל-24 פרקים שעסקו בנושאים מדיניים וביטחוניים, בענייני דת ומדינה, חברה כלכלה ועוד. "נפסיק תשלום פרוטקשן לחמאס", הצהירו בכירי המפלגה שהדגישו את ניסיונם הצבאי המשותף של שלושת הרמטכ"לים לשעבר, גנץ יעלון ואשכנזי.

בנושא המדיני התחייבו אנשי המפלגה כי "לא תהיה התנתקות שנייה. כל החלטה מדינית היסטורית תובא להכרעת העם במשאל עם או תאושר בכנסת ברוב מיוחד". לדבריהם, "ניזום ועידה אזורית יחד עם מדינות ערב, שואפות היציבות, ונעמיק את תהליכי ההיפרדות מהפלסטינים, תוך שמירה בלתי מתפשרת על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל, ועל חופש הפעולה של צה"ל בכל מקום".

ראשי כחול לבן ברמת הגולן

ראשי כחול לבן ברמת הגולןצילום: באסל עאווידת, פלאש 90

עוד נכתב במצע כי יישובים שאינם חלק מגושי ההתיישבות ביהודה ושומרון ככל הנראה יפונו בהסדר מדיני: "נחזק את גושי ההתיישבות ונאפשר חיים נורמליים בכל מקום בו חיים ישראלים. בקעת הירדן תהיה גבול הביטחון המזרחי של ישראל. ירושלים המאוחדת תהיה בירת ישראל הנצחית".

בנושאי דת ומדינה נכתב כי "כחול-לבן מאמינה כי יש לשמור על ייחודה של השבת כיום המנוחה הממלכתי במדינת ישראל ולצד זאת לאפשר פעילות אשר יש בה כדי לענות לצורכיהם של כלל אזרחי ישראל. נאפשר לרשויות מקומיות, החפצות בכך, להפעיל תחבורה מצומצמת בשבת.

בנוסף התחייבו בכחול לבן לבטל את חוק המרכולים ולחדש את חוק הגיוס. בנוסף ציינו: "נחוקק את ברית הזוגיות וחוק הפונדקאות גם למשפחות לה״טביות. בנוגע לחוק הלאום – נמסד את ערך השוויון בחוק יסוד.


להורדת הקובץ