מפלגת העבודה מתפרקת. חברי כנסת פורשים

אחרי מיקי רוזנטל ואיילת נחמיאס-ורבין, גם חברי הכנסת איתן ברושי וחיליק בר הודיעו כי לא יתמודדו בפריימריז של המפלגה. ברושי סיפר כי הוא עוזב בשל מצבו הרפואי, חיליק בר מקים תנועה חוץ-פרלמנטרית אשר 'תניף את הדגל המדיני'

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 16/01/19 19:16 י בשבט התשעט

מפלגת העבודה מתפרקת. חברי כנסת פורשים
יו"ר העבודה אבי גבאי. נשאר לבד?, צילום: פלאש 90

מפלגה בקריסה. אל חברי הכנסת מיקי רוזנטל ואיילת נחמיאס-ורבין, אשר הודיעו בשבוע האחרון כי לא יתמודדו בפריימריז של מפלגת העבודה, מצטרפים הערב (ד') גם חברי מפלגתם איתן ברושי וחיליק בר. אשר הודיעו בזה אחר זה כי לא יתמודדו בפריימריז ולא יכהנו בכנסת הבאה. 

איתן ברושי, שהיה מזכיר התנועה הקיבוצית ונבחר לכנסת כנציג הקיבוצים, הודיע כי הוא עובד סדרת טיפולים רפואיים, ומעדיף להתמקד בהם על פני החיים הפוליטיים. לדבריו "בחודשים האחרונים, עברתי סדרת טיפולים רפואיים המחייבים אותי בעת הזו לתת עדיפות לסוגיית הבריאות. בנסיבות הקיימות ובתיאום עם משפחתי, החלטתי שלא להתמודד על מקום ברשימת מפלגת העבודה לכנסת ה-21".

ח"כ איתן ברושי

ח"כ איתן ברושיצילום: פלאש 90

חיליק בר, שכיהן כמזכ"ל מפלגת העבודה בשנים האחרונות, הודיע כי הוא עוזב את הכנסת אך לא את המפלגה, ויקים תנועה חדשה, חוץ פרלמנטרית, אשר תעסוק בקידום פתרון שתי המדינות. "לאחר התלבטות לא קלה, החלטתי שלא אתמודד בפריימריס הקרובים לרשימת מפלגת העבודה לכנסת", כתב בר. "אינני עוזב את המפלגה, או את החיים הציבוריים, להיפך. אני נשאר במפלגה, וכמו מילדותי ועד היום, אתגייס למען הצלחת המפלגה בכל הכח בבחירות הקרובות".

חיליק בר

חיליק ברצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

"בשבועות האחרונים, יחד עם עוד אנשים מופלאים, אני עמל על הקמת ארגון שבמסגרתו אצא למסע אישי וציבורי, ואיאבק על ליבה של החברה הישראלית, למען הנפת הדגל המדיני הנטוש, וקידום פתרון הסכסוך במסגרת ״פתרון שתי המדינות״. מבחינתי זהו מאבק על הבית, על העתיד שלנו, על החיים עצמם".

יש לציין כי בקבוצות הווטסאפ של פעילי מפלגת העבודה הכחיש בר בתוקף עוד היום כי הוא פורש מהכנסת, שעות אחדות לפני שהודיע על פרישתו.