איילת נחמיאס ורבין לא תתמודד בפריימריז של מפלגת העבודה

חברת הכנסת ממפלגת העבודה הודיעה כי בשל פירוק המחנה הציוני, היא לא תתמודד לבחירות המקדימות של המפלגה: "ביתי אינו אותו הבית"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 16/01/19 08:23 י בשבט התשעט

איילת נחמיאס ורבין לא תתמודד בפריימריז של מפלגת העבודה
לא ממשיכה במפלגה. ח"כ נחמיאס ורבין, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

חברת הכנסת ממפלגת העבודה, שתמכה בגלוי בהדחתו של יושב ראש המפלגה אבי גבאי, הודיעה כי היא  לא תתמודד בפריימריז של המפלגה, המתוכנן להתקיים בעוד כחודש. 

נחמיאס ורבין התייחסה להדחתה של ציפי לבני מתפקידה: "נכון להיום, ביתי אינו אותו הבית. ראיתי בפירוק המחנה הציוני ובדרך, טעות אסטרטגית שתפגע קשות בסיכוי לחילופי שלטון". 

חברת הכנסת הוסיפה: "את המהלך הגדול שהחל בשותפות בין הרצוג ללבני היה עלינו להרחיב בחיבורים נוספים שיובילו לניצחון. פרורי המפלגות במרכז ובשמאל מחייבים את כולנו לחשיבה דחופה ומידית בדבר עתיד המחנה הלאומי-הדמוקרטי. בעת הזאת, איני יכולה לטעון כפי שעשיתי בפני צירי הועידה לסלאלום אידאולוגי, לאיבוד ״הרגל״ שלנו במרכז הפוליטי, ובה בעת לשכנע את הציבור בדרכנו. יש גם לי אחריות לכך".

מפלגת העבודה נמצאת במצבה הקשה ביותר מיום הקמתה, כאשר הסקרים מנבאים למפלגה בין 8-11 מנדטים. נחמיאס ורבין ועוד חברי כנסת פעלו להדחתו של אבי גבאי מראשות התנועה, אך ללא הצלחה. בנוסף התפרסם כי חברת הכנסת תכננה להצטרף למפלגה אחרת עם עוד שבעה חברי כנסת נוספים מהמפלגה, אך היא הכחישה את הדברים.

חברת הכנסת הודיעה על פרישתה מהמפלגה, אך עדיין לא הודיעה לאן מועדות פניה מעתה אולם הסבירה כי תמשיך בפעילותה הפוליטית. .