מפלגת העבודה בדרך לפיצול?

ח"כים במפלגת העבודה מספרים כי התקיימו איתם שיחות בנוגע לפרישה מהמפלגה והקמת סיעה חדשה, שתהפוך למפלגה בראשה יעמוד אדם מחוץ לכנסת. שמו של אהוד ברק עלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/18 17:18 יט באלול התשעח

מפלגת העבודה בדרך לפיצול?
אהוד ברק. יחזור לפוליטיקה?, צילום: פלאש 90

הדיבורים החוזרים ונשנים על בחירות מתקרבות מכניסות את המערכת הפוליטית לכוננות, ואיתה גם הלחץ של ח"כים, שע"פ מצב מפלגותיהם בסקרים צפויים להישאר מחוץ לכנסת הבאה. כזו היא מפלגת העבודה, שאישרה באחרונה ליו"ר אבי גבאי לבצע שיריונים ברשימה משל עצמו, וכמובן, השיריונים של ציפי לבני ושאר חברי המחנה הציוני, שטרם ברור אם ייכללו בשיריונים שאושרו לגבאי או שמתווספים אליהם.

לאור כל זאת, מפרסמת היום (ה') מורן אזולאי באתר YNET, כי במפלגת העבודה נערכים לקראת פיצול במפלגה. גורם במפלגה צוטט באומרו "בשלב כזה או אחר, פיצול במפלגה הוא בלתי נמנע". בנוסף, ח"כים בעבודה הודו כי גורמים מחוץ למפלגה ניהלו עמם שיחות לגבי אפשרות הסיעה תתפצל עוד בכנסת הנוכחית ותוקם סיעה נפרדת, שלאחר מכן תתמודד בבחירות עם מועמד ותיק בראשה, כששמו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק הוזכר בין המועמדים.

בימים האחרונים מסתובבת רשימה בקרב פעילים במפלגה, הכוללת תשעה שמות של מועמדים פוטנציאליים למהלך הפרישה. חלקם הודו בשיחה עם YNET שאכן קיימים מגעים למהלך כזה, אך הדבר עוד לא הבשיל, וקיימת בעיה לגייס את מספר הח"כים הדרוש למהלך (שמונה ח"כים, המהווים שליש סיעה).