מסתמן: פשרה של הבית היהודי תפתור את משבר חוק הלאום

יו"ר הבית היהודי וחברי סיעתו שקדו על תיקון לסעיף השנוי במחלוקת, בנושא קבלת תושבים שאינם יהודים ליישובים, והציעו זאת ליתר חברי הקואליציה שלא הביעו התנגדות

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/18 09:42 כט בתמוז התשעח

מסתמן: פשרה של הבית היהודי תפתור את משבר חוק הלאום
בנט ושקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, הציע הצעת פשרה שתאפשר את המשך קידום חקיקת חוק הלאום. כך פורסם הבוקר (חמישי) ב'ישראל היום'.

לפי הפרסום, ניסה בנט לגשר על המחלוקת בסעיף שמאפשר ליישובים קהילתיים שלא לקבל לשטחם תושבים שאינם יהודים, מה שעורר את התנגדותם של אישי ציבור רבים כמו היועמ"ש מנדלבליט ונשיא המדינה ריבלין.

לפי הפרסום, הצעת הפשרה תביא לכך שסעיף 7 בחוק יתחלק לשניים: סעיף 7 א' שיקבע כי "המדינה תפעל לייהוד הנגב והגליל ואזורים ויישובים נוספים שייקבע ביחס אליהם כי הדבר נדרש משיקולים לאומיים, ולפיתוח התיישבות יהודית בהם, בין היתר באמצעות תמריצים לעידוד הגירת יהודים אליהם". ובנוסף, סעיף 7 ב' שנוסחו יהיה כי "המוסדות הלאומיים, באופן עצמאי או בשיתוף פעולה עם גורמי המדינה, יפעלו ליישוב יהודים בכל חלקי הארץ".

מי שגיבשו את הנוסח המתוקן הם אנשי הבית היהודי, שרת המשפטים איילת שקד וחברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' וניסן סלומינסקי. לאחר שהשלושה שקדו על תיקון הנוסח, פנה בנט לאנשי מפלגות הקואליציה ובסביבתו נאמר כי הם לא הביעו התנגדות.