מסתמן: מ"פ חרדי ראשון בחטיבת גבעתי

מבין המועמדים לפקד על פלוגת 'תומר' החרדית, השייכת לחטיבה הסגולה, נמנים גם כמה מבוגרי המסלול המיוחד. בעבר שימש מ"פ חרדי בגדוד 'נצח יהודה'

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/18 09:13 יא בתמוז התשעח

מסתמן: מ"פ חרדי ראשון בחטיבת גבעתי
לוחמי פלוגת תומר בפעולה, צילום: דובר צה"ל

בקרוב צפוי להתמנות מפקד הפלוגה החרדי הראשון בחטיבת גבעתי, כך פורסם הבוקר (ראשון) ברדיו 'קול ברמה'.

לפי הפרסום, לפיקוד על הפלוגה החרדית 'תומר' הנמנית עם יחידות החטיבה הסגולה עתיד להיבחר בקרוב קצין חדש כשבין המועמדים מצויים גם כמה מבוגרי המסלול ביחידה הייחודית.

מפקד החטיבה, אל"מ דדו בר כליפא, עשוי לעשות היסטוריה במידה ויחליט למנות מ"פ חרדי שצמח בפלוגה, בפעם הראשונה בחטיבה הוותיקה. עם זאת, יש לציין כי לא יהיה מדובר במפקד הפלוגה החרדי הראשון שכן בגדוד 'נצח יהודה' כבר שימש בעבר בתפקיד קצין מהמגזר.

מח"ט גבעתי, אל"מ בר כליפא

מח"ט גבעתי, אל"מ בר כליפאצילום: דובר צה"ל

פלוגת תומר הוקמה במחזור אוגוסט 2014 בעידודו של המח"ט לשעבר תא"ל עופר וינטר. עד כה פיקדו על הפלוגה שלושה קצינים ובקרוב יתמנה הרביעי.

שילוב הלוחמים החרדים בחטיבה מתקבל לרוב בברכה אך לעתים הוא מצליח לעורר מתחים שונים. בתחילת החודש פורסם ב'כיפה' כי חיילים מישיבות הסדר שמשרתים בחטיבה ענו כי הופלו לרעה בענייני דת לעומת חיילים חרדים, זאת לאחר שנכפה עליהם להשתתף באירוע חטיבתי מבלי שניתנה להם אפשרות לצאת במהלך שירת נשים, כשבמקביל אליהם החיילים החרדים הורשו לבחור לצאת או להישאר.