מסתמן: הרמטכ"ל צפוי לסרב לדרישת רבני הציונות הדתית

חרף דרישת הרבנים בפגישתם הקודמת, לאפשר לקצין שאינו מעוניין בכך לא לשרת בגדודים המעורבים, רא"ל איזנקוט ככל הנראה יתנגד וישאיר את הסעיף הנוכחי כפי שנכתב בפקודת השירות המשותף

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/11/17 09:49 ט בכסלו התשעח

מסתמן: הרמטכ"ל צפוי לסרב לדרישת רבני הציונות הדתית
הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, צילום: מרים אלסטר פלאש 90

בדרך לפגישה שלישית? למרות אופטימיות הרבנים מהפגישה האחרונה בינם לבין הרמטכ”ל, רא"ל גדי איזנקוט צפוי לדחות את דרישתם ולא לתת לקצינים את האפשרות לשרת בגדודים מעורבים.

לפי הדיווח של העיתונאי בן כספית הבוקר (שני) ב'מעריב' הרמטכ"ל לא מתכוון לשנות באופן משמעותי את הסעיף המדובר בפקודת השירות המשותף, והוא שקצין יוכל לבקש שלא לשרת ביחידות מעורבות אך בצה"ל לא יהיו מחוייבים למלא אחר בקשתו.

לפני מספר שבועות נפגשו שורת רבנים, כמו הרב חיים דרוקמן, הרב אלי סדן, הרב יעקב מדן, הרב מאיר נהוראי, הרב חיים ברוך, הרבנית מיכל נגן והרב עמיחי גורדין, עם הרמטכ"ל בניסיון לגשר על הפערים בנושא פקודת השירות המשותף.

גורם שנכח בפגישה אמר אז ל'כיפה' בנוגע לאותו סעיף מעורר מחלוקת כי הרבנים אמרו לאיזנקוט שהם "לא מוכנים לניסוח הזה ולא רוצים שקצינים דתיים ירגישו חריגים. צריך למצוא את הניסוח המתאים".

יש לציין כי רא"ל איזנקוט המשיך את סבב שיחותיו עם גורמים שונים בציבוריות הישראלית וחוץ מפגישותיו עם הרבנים ועם נציגות ארגוני הנשים מלפני מספר שבועות, הוא נפגש ביום שישי האחרון עם מספר חברות כנסת שפועלות לפתיחת כל תפקידי הלחימה עבור נשים- מרב מיכאלי ואיילת נחמיאס־ורבין מהמחנה הציוני, ותמר זנדברג ומיכל רוזין ממרצ.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן