מספר שיא של חיילים חרדים הושבעו לצנחנים

ביום חמישי האחרון, נערך ברחבת הכותל המערבי טקס ההשבעה של חטיבת הצנחנים. במסגרת זו, נערך ההשבעה של המחזור השישי של חיילי פלוגת ח"ץ החרדית. עמותת "נצח יהודה": "הוכחה שניתן לשרת בחטיבות קרביות של צה"ל בלי להתפשר על אורח חיים חרדי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/18 13:21 כג באלול התשעח

מספר שיא של חיילים חרדים הושבעו לצנחנים
מספר שיא של חיילים חרדים, צילום: עמותת "נצח יהודה"

בצל משבר חוק הגיוס, ביום חמישי האחרון, נערך ברחבת הכותל המערבי טקס ההשבעה של חטיבת הצנחנים בהשתתפות המח"ט אל״מ יקי (יעקב) דולף ומפקד הבא"ח סגן-אלוף אליאב אלבז. במסגרת זו, נערך ההשבעה של המחזור השישי של חיילי פלוגת ח"ץ החרדית. בטקס ההשבעה הנוכחי הושבע מספר שיא של לוחמים חרדים העומד על כ-50. מאז הקמתה בתחילת 2017, מספר החיילים המבקשים להצטרף לפלוגה נמצא במגמת עלייה מתמדת. לאור זאת, בצה"ל מתכננים לפתוח בקרוב פלוגה ייעודית לחרדים גם בחטיבת גולני. 

מספר שיא של חיילים חרדים

מספר שיא של חיילים חרדיםצילום: עמותת "נצח יהודה"

בתוך כך, בחמישי בזמן קיום ההשבעה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לראשי מפלגות הקואליציה כי הוא דוחה את הישיבה המכריעה בעניין חוק הגיוס, שהייתה אמורה להתקיים בשבוע הבא. בישיבה היו אמורים ראשי המפלגות להציע פתרונות למשבר או להסכים על מועד הבחירות. לפני הדיווחים, הישיבה נדחתה עד אחרי החגים ומשבר חוק הגיוס ממשיך לאיים על יציבותה של הקואליציה.

מרבני עמותת "נצח יהודה" שמלווים את החיילים החרדים בח״ץ נמסר: "אנו שמחים בהצלחת פרויקט שילוב חרדים בחטיבת הצנחנים. חיילי פלוגת ח"ץ מוכחים שניתן לשרת בחטיבות קרביות של צה"ל בלי להתפשר על אורח חיים חרדי. העובדה שסגל הפלוגה מורכב רובו ככולו מבוגרי המחזורים הקודמים מאפשרת לשמור על אווירה תורנית ומיוחדת".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן