מסדרים את הראש: החלו ראיונות המועמדים ליו"ר הבית היהודי

קבלת ההחלטה על דמותו של יו"ר סיעת הדגל של הציונות הדתית מתקרבת לסיומה. השם החם בוועדה הוא אמיתי פורת, בנו של חנן ז"ל, המנהיג המיתולוגי. אחריו הגיעו להתראיין דורון דנינו, ניצנה דרשן-לייטנר, ח"כ אלי בן דהן ואבי גיסר. כתבת "כיפה" היתה במקום - ומדווחת לכם מהשטח

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 31/01/19 14:42 כה בשבט התשעט

מסדרים את הראש: החלו ראיונות המועמדים ליו"ר הבית היהודי
הועדה המסדרת במלון גני ירושלים, צילום: דוברות הבית היהודי

אחד אחד, צועדים המתמודדים לתפקיד יושב ראש מפלגת 'הבית היהודי', לעבר הועדה המסדרת, במלון גני ירושלים. למרות שכולם עתירי ניסיון הם נרגשים לקראת המעמד. 17 חברי הועדה המסדרת לוקחים את עבודתם ברצינות יתרה, ואף תופסים אותה כקדושה. אף אחד מהם לא מוכן לדבר עם התקשורת, אך מאחורי הקלעים ההדלפות על מה שקורה בפנים לא פסקו מלהגיע. 

הראשון שהתייצב הוא אמיתי פורת, בנו של הרב חנן פורת ז"ל, ומזכ"ל הקיבוץ הדתי. נראה כי פורת הוא מבין המועמדים המובילים. פורת, עונה על ציפיות הוועדה לבחור מועמד בן המגזר הדתי לאומי, אך שאינו מתגורר ביהודה ושומרון. בנוסף, מסתמן כי פורת יכול לקבץ סביבו את הקולות שברחו למפלגתם של בנט ושקד -  'הימין החדש'. 

השני שהגיע הוא הרב ד"ר דורון דנינו, 49, תושב בית רימון, נשוי ואב לארבעה. כבר בשנת 2013 התמודד כבר דנינו על מקום ברשימת הבית היהודי. ביציאתו מהראיון אצל הוועדה המסדרת אמר: "הייחודיות שלי שאצליח להחזיר את הבוחרים בעיירות הפיתוח שברחו לכחלון. אם הועדה תבחר בי אביא את המפלגה ל-10 מנדטים".

הרב ד"ר דורון דנינו

הרב ד"ר דורון דנינוצילום: כיפה

הבאה להגיע הייתה המועמדת הנשית היחידה, ניצנה דרשן-לייטנר, שהכחישה אמש את מועמדותה לתפקיד. בצאתה מהראיון סיפרה כי לפני מספר ימים הציעה לה סגנית ראש עיריית ירושלים, חגית משה, החברה בוועדה את התפקיד המשוריין לאישה. דרשן-לייטנר סירבה ואמרה: "או ליושבת ראש או שלא כלום". הבוקר הודיעה מפלגת הבית היהודי כי הוועדה אינה מסדרת את המקום המשוריין לאישה ואף הודיע לנשות הבית היהודי להגיש מועמדות, אך מדבריה של דרשן-לייטנר נשמע כי הדברים אינם מדויקים.  

ניצנה דרשן לייטנר

ניצנה דרשן לייטנרצילום: כיפה

המועמד הרביעי שהגיע לוועדה במלון גני ירושלים הוא ח"כ הרב אלי בן-דהן, סגן שר הביטחון. דקות לפני שנכנס לראיון אמר כי הוא המועמד הראוי ביותר בגלל הניסיון שלו. ח"כ בן דהן אמר כי הוא אינו מבין מדוע למרות ניסיונו רב השנים ותפקידו הנחשק, הוא עדיין בשורה אחת עם מועמדים ש'הונחתו' לוועדה.

הרב אלי בן דהן

הרב אלי בן דהןצילום: כיפה

לקראת הצהרים הגיע גם הרב אבי גיסר, רב היישוב עפרה למקום ואמר ל'כיפה': "אני נכנס לפוליטיקה מתוך תחושת אחריות כבדה. פרסתי בפני חברי הועדה את נשמתי והיעדים שאני מציב. אני מאמין שהסיכויים שלי טובים".

הרב אבי גיסר

הרב אבי גיסרצילום: כיפה

שמו של אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, נכנס גם כן לבורסת שמות המועמדים לראשות הבית היהודי. דוידי- ליכודניק מושבע, ביקש מראש הממשלה נתניהו רשות להתמודד על ראשות המפלגה. למרות זאת, בשעה האחרונה הודיע דוידי בעמוד הפייסבוק שלו כי החליט להישאר בתפקידו כראש עיריית שדרות ולא לקחת חלק בהנהגת הבית היהודי. 

נשאר בשדרות. אלון דוידי

נשאר בשדרות. אלון דוידיצילום: ראובן קפוצ'ינסקי

ראש הממשלה בנימין נתניהו שולח את ידו הארוכה למפלגת הציונות הדתית ונפגש לפני מספר ימים עם הרב אלי סדן, חבר בועדה המסדרת וראש המכינה הקדם-צבאית בני דוד שבעלי. בכירים במפלגה מספרים כי מטרת הפגישה היא שריונים של נציגי המפלגה ברשימת הליכוד בעקבות החשש כי המפלגה לא תעבור את אחוז החסימה.