מנכ"ל משרד הדתות בפניה למשרד החוץ: אפשרו ליהודים להתפלל בקברי המלכים

המלחמה על קברי המלכים בירושלים עולה שלב. מנכ"ל משרד הדתות, עודד פלוס, פנה למשרד החוץ בבקשה לדאוג ולאפשר גם ליהודים להכנס ולהתפלל במתחם שסגור כבר יותר מ7 שנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/18 15:25 ו בכסלו התשעט

מנכ"ל משרד הדתות בפניה למשרד החוץ: אפשרו ליהודים להתפלל בקברי המלכים
הכניסה הבוקר לקברי המלכים, צילום: הותר לשימוש

למעלה מ 7 שנים נאסר על יהודים להכנס למתחם קברי המלכים כדי להתפלל. השבוע חווה הרב הראשי הספרדי לירושלים, הרב שלמה עמאר השפלה כואבת מטעם ממשלת צרפת כאשר בבואו להתפלל במקום, הקונסוליה הצרפתית המנהלת את המקום סירבה לאפשר לרב להיכנס למתחם.

על פי המסורת, בקברי המלכים קבורים כלבא שבוע, חותנו של רבי עקיבא, והלני המלכה. בשנת 1878 נקנתה אחוזת הקבר על ידי משפחה יהודית-צרפתית בשם פֶּרֶר לטובת הקהילה היהודית. לאחר מות אבי המשפחה בשנת 1885 נמסרה אחוזת הקבר על ידי המשפחה לממשלת צרפת למשמרת למען העם היהודי. והיא מצויה בחזקת הממשלה הצרפתית עד היום.

הרב רבינוביץ, רב הכותל, פנה בעבר לקונסוליה הצרפתית ולמשרד החוץ בבקשה לאפשר ליהודים להכנס למתחם .
היום פורסם כי גם מנכ"ל משרד הדתות, עודד פלוס, נרתם לנושא ופנה למשרד החוץ בדרישה להתערב בנושא "ולפעול להסרת הסמלים הנוצרים מהמקום ולאפשר לציבור היהודי גישה חופשית לתפילה באתר."

הפניה למשרד החוץ

הפניה למשרד החוץצילום: צילום מסך

על פי אגודת "הקדש קברי המלכים" שפועלים על מנת לחדש את הגישה היהודית למקום למעלה מ-10 שנים בהם המתחם סגור, ממשלת צרפת סוגרת את שעריה המתחם ליהודים בגלל שהמתחם סמוך לבית המשפט המחוזי במזרח ירושלים, דבר שעלול לטענת ממשלת צרפת לגרום למתיחות.
החל משבוע הבא מתכננת האגודה לקיים במקום משמרת תפילה בכל יום עד שהקונסוליה הצרפתית תאפשר ליהודים כניסה חופשית לאתר לתפילה