ההשפלה שעבר הרב עמאר בקברי המלכים בירושלים

הרב הראשי הספרדי לירושלים, הרב שלמה עמאר חווה השפלה כשבא להתפלל בקברי המלכים בירושלים. הקונסוליה הצרפתית המנהלת את המקום סירבה לאפשר לכבוד הרב להיכנס למתחם

חדשות כיפה גלעד כהן 13/11/18 12:49 ה בכסלו התשעט

ההשפלה שעבר הרב עמאר בקברי המלכים בירושלים
הכניסה הבוקר לקברי המלכים, צילום: הותר לשימוש

התפילה אסורה ליהודים, לא רק בהר הבית. אתמול (ב') בשעות הבוקר חווה הרב הראשי הספרדי לירושלים, הרב שלמה עמאר השפלה כואבת מטעם ממשלת צרפת כאשר בבואו להתפלל בקברי המלכים בירושלים, הקונסוליה הצרפתית המנהלת את המקום סירבה לאפשר לכבוד הרב להיכנס למתחם.

על פי המסורת, בקברי המלכים קבורים כלבא שבוע, חותנו של רבי עקיבא, והלני המלכה. בשנת 1878 נקנתה אחוזת הקבר על ידי משפחה יהודית-צרפתית בשם פֶּרֶר לטובת הקהילה היהודית. לאחר מות אבי המשפחה בשנת 1885 נמסרה אחוזת הקבר על ידי המשפחה לממשלת צרפת למשמרת למען העם היהודי. והיא מצויה בחזקת הממשלה הצרפתית עד היום.

יצוין כי למעלה משנה חלפה מאז הסתיימו תיקוני הבטיחות אך הקונסוליה ממשיכה למנוע כניסת מבקרים ומתפללים לאתר.

בהליכים בבית הדין הרבני להקדשות התערב משרד החוץ ומשרד היועמ"ש לממשלה בבקשה כי בית הדין ימנע מלנקוט הליכים נגד ממשלת צרפת, עם זאת הודיעו נציגי ההקדש כי יפעילו לחץ לפתיחת המקום בעצרות ובקיום נוכחות מתמדת במקום. הרב עמאר מסר כי "במקום תפילה של מאות שנים נמנעת תפילת יהודים כיום, זוהי תעודת עניות לממשלת צרפת המציגה עצמה כליברלית. המקום בשמירתם עבור יהודי ארץ ישראל והם מועלים בתפקידם"

על פי אגודת "הקדש קברי המלכים" שפועלים על מנת לחדש את הגישה היהודית למקום למעלה מ-10 שנים בהם המתחם סגור, ממשלת צרפת סוגרת את שעריה המתחם ליהודים בגלל שהמתחם סמוך לבית המשפט המחוזי במזרח ירושלים, דבר שעלול לטענת ממשלת צרפת לגרום למתיחות.