מנכ"ל בצלם באו"ם: "יש לפעול נגד ישראל"

בדיון מיוחד של מועצת הביטחון בנושא ישראל והמזרח התיכון, נאמו מנכ"ל 'בצלם' חגי אלעד, ושגריר ישראל באו"ם, דני דנון, שכינה את אלעד "משת"פ" ואמר שבמדינות אחרות הוא היה יושב בכלא. נתניהו: "נאום רצוף שקרים"

חדשות כיפה יהונתן קליין 18/10/18 18:55 ט בחשון התשעט

מנכ"ל בצלם באו"ם: "יש לפעול נגד ישראל"
השגריר באו"ם דני דנון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מועצת הביטחון של האו"ם קיימה היום (ה') דיון מיוחד על המצב במזרח התיכון והתמקדה בפעולותיה של ישראל באזור. בדיון נאם שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, וגם יו"ר ארגון 'בצלם', חגי אלעד, אשר קרא לפעול נגד ישראל.

בין השאר אמר מנכ"ל בצלם: "זה קשה, אם לא בלתי אפשרי, להעביר את הזעם והכאב של אנשים שמנעו מהם זכויות אדם יותר מ-50 שנים. קשה לתאר את הסבל של הפלסטינים תחת הכיבוש". הוא פנה לנתניהו - ואמר: "לעולם לא תשתיק אותנו. אני לא בוגד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה לדברי אלעד: "בשעה שחיילינו נערכים להגנה על ביטחון ישראל, מנכ״ל ״בצלם״ בוחר לשאת נאום רצוף שקרים באו״ם בניסיון לסייע לאויבי ישראל. התנהלות ״בצלם״ היא חרפה שתזכר כאפיזודה קצרה וחולפת בתולדות עמנו".

השגריר דני דנון אמר בפתח נאומו: "ארגון 'בצלם' מקבל מימון מהאיחוד האירופאי והוזמן לפה על ידי בוליביה, מדינה שרומסת זכויות אדם, כדי להשמיץ את הדמוקרטיה הישראלית, אך למעשה הוא רק מחזק אותנו. תראו לי פלסטיני או בוליביאני, שיגיע למועצת הביטחון ויעז להשמיץ את מדינתו. במקרה הטוב, הוא יסיים בבית כלא", הוסיף דנון.

השגריר דנון פנה בעברית למנכ"ל 'בצלם' ואמר: "מר אלעד, אתה אזרח מדינת ישראל שמשרת את האויבים שלנו. הם משתמשים בך נגדנו. חיילי צה"ל שומרים עליך ואתה בא לפה כדי להכפיש אותם? תתבייש לך, משת״פ!"

דנון התייחס לירי הרקטות שביצע חמאס בימים האחרונים ואמר לחברות המועצה כי "אנחנו על סף הסלמה בעזה וחמאס ישלם מחיר כבד על התקפותיו לעבר לישראל. הוא משתמש בסיוע הבינלאומי כדי להרחיב את ארסנל הנשק שלו - בטון עבור בתי חולים ובתי ספר מנותב לבניית מנהרות טרור."
הוא גם חשף בפני חברות המועצה ספר שמחולק בבתי הספר ברש"פ ובו מוגדרת דלאל מוגרבי, שרצחה 38 ישראלים בפיגוע טרור, כ"גיבורה" ו-"הכתר של האומה". "זה ספר שאבו מאזן מחלק בבתי הספר" אמר השגריר בעודו מחזיק את הספר מול המשתתפים והוסיף "זוהי עדות לתרבות השנאה שלו וזו הסיבה שילדים מעדיפים ללכת ולהרוג ישראלים במקום למצוא עבודה. זה מתחיל בבית ספר ונגמר בפיגוע בברקן."

בעקבות נאומו של מנכ"ל בצלם אמר מתן פלג יו"ר תנועת "אם תרצו" כי "קריאתו של מנכ"ל בצלם לאומות העולם לפעול בצורה אקטיבית ובלתי מתפשרת נגד מדינת ישראל, ולו מפני שרוב העם חושב אחרת ממנו, היא אנטי דמוקרטית מיסודה. נאומו רצוף השקרים המצייר את מדינת ישראל כמדינת רשע המבצעת פשעים נגד האנושות, איננה הבעת דעה אלא מעשה חתרנות שנעשה במימון ובתמיכה של ממשלות זרות. על מדינת ישראל להוקיע מכל וכל את הארגונים הפועלים בתוכה נגד החברה והעם. מה שהחל בהרחבת חוק השקיפות, ושלילת תקני שירות לאומי לארגונים שעיקר מממונם ממשלות זרות חייב להמשך במיסוי תקציביהם העצומים המגיע לארגונים מממשלות זרות. החברה הישראלית לא צריכה לסבסד את מי שפועל לחיסולה של מדינת ישראל."