מנדלבליט וניצן הציעו לדחות את חקירת ביטן. אלשיך סירב

היועמ"ש ופרקליט המדינה ביקשו מהפכ"ל לדחות את פתיחת מועד החקירה כדי להימנע מהטענות לפיהן היא נקבעה כתגובה לחוק ההמלצות. המפכ"ל סירב, "זה לא טוב מבצעי, צריך לעשות את זה עכשיו". נתניהו: "לדוד ביטן עומדת חזקת החפות כמו לכל אדם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/12/17 21:04 כב בכסלו התשעח

מנדלבליט וניצן הציעו לדחות את חקירת ביטן. אלשיך סירב
ביטן ונתניהו בישיבת הליכוד, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן ביקשו מהמשטרה לעכב את פתיחת חקירתו של ח"כ דוד ביטן, אך המפכ"ל רוני אלשיך סירב. כך פורסם הערב (א') ב'החדשות'.

הרקע לבקשה היה הרצון להימנע מהטענות כאילו יו"ר הקואליציה החל להיחקר בשל כוונת הממשלה להעביר את חוק ההמלצות שאמור למנוע ממנה להמליץ על כתבי אישום נגד נבחרי ציבור בתום חקירותיהם.

מנדלבליט וניצן

מנדלבליט וניצןצילום: Tomer Neuberg/Flash90

יש לציין כי מועד חקירתו של ביטן נקבע כבר לפני מספר שבועות, עוד לפני שבקואליציה בחליטו להעלות את החוק להצבעה. "זה לא ייראה טוב" אמרו שני המשפטנים הבכירים לאלשיך מחשש שזה לא יתפס טוב בעיני הצבור. "זה לא טוב מבצעית", ענה להם המפכ"ל והוסיף כי "צריך לעשות את זה עכשיו". במשטרת ישראל ובפרקליטות סירבו להתייחס לפרסום

בתוך כך התייחס היום ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרשת חקירות יו"ר הקואליציה ואמר כי "לדוד ביטן עומדת חזקת החפות כמו לכל אדם". נתניהו הוסיף בשיחה עם כתבים בפאריס כי הוא "מאוד מעריך אותו, מחבב אותו ומכבד את העבודה שהוא עושה כיו"ר". ביטן עצמו מחקר היום בפעם השלישית בתוך כשבוע על פרשת שחיתות שאירעה בעיריית ראשון לציון בזמן ששימש בה בתפקיד בכיר.