מכתב פנימי לעובדי מועצת בנימין: דרישות מבקר המדינה מוגזמות

נערכים לדו"ח: במסר שהעביר אבי רואה למזכירי היישובים הוא טען כי למרות הסטנדרטים הגבוהים של המועצה, "נראה כי משרד מבקר המדינה דורש סטנדרט התנהלות שכלל אינו מעוגן בדין". לדבריו, "ייתכן וגורמים המעוניינים להתנגח בהתיישבות ינצלו את הדו"ח כדי לעשות דה-לגיטימציה לעצם קיומנו כאן"

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/11/17 13:44 ג בכסלו התשעח

מכתב פנימי לעובדי מועצת בנימין: דרישות מבקר המדינה מוגזמות
יו"ר מועצת יש"ע אבי רואה, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

דו"ח מבקר המדינה שיתפרסם היום (שלישי) בשעה 16:00 כנראה מאוד מדאיג את המועצה האזורית מטה בנימין. במכתב ששלח יו"ר המועצה אבי רואה לראשי הוועדין ומזכירי היישובים הוא טען כי "משרד מבקר המדינה דורש מהמועצה סטנדרט התנהלות שכלל אינו מעוגן בדין".

דו"ח המבקר שיתפרסם מאוחר יותר היום עתיד לעסוק ברשויות מוניציפליות ברחבי הארץ. בין הרשויות שנבדקו הייתה גם המועצה האזורית הגדולה ביותר ביהודה ושומרון, מטה בנימין.

ממצאי הדו"ח אסורים עדיין לפרסום אך מהמכתב ששיגר רואה לאנשי המועצה עלה כי כלל לא בטוח שהוא יהיה חיובי. "בשנה האחרונה נערכה ביקורת של צוות משרד המבקר במועצה, תוך שיתוף פעולה מלא של כלל צוות המועצה שנדרש לסוגיות שעלו לבדיקה. לשמחתנו, לאחר דין ודברים לא פשוט מול צוות הביקורת ושימוע ישיר מול מבקר המדינה, הדו"ח שעתיד להתפרסם הוא ענייני ואינו מטיל דופי בעובדי המועצה".

עוד נטען במכתב כי מהדו"ח עלה כי המועצה פועלת "בסטנדרטים הגבוהים ביותר של הקפדה על הניהול התקין. ההליכים והפעולות שנסקרו בדו"ח בוצעו לאחר הפעלת שיקול דעת, לוו ואושרו בייעוץ משפטי ומקצועי שוטף, וכן נבחנו בזמן אמת עי" משרד הפנים המכהן כרגולטור של הרשויות".

לצד זה טען רואה שבמשרד מבקר המדינה דרשו מהם דרישות מוגזמות ולא ישימות אשר אינן מתחשבות באופייה המיוחד של המועצה, "נראה כי משרד מבקר המדינה דורש מהמועצה סטנדרט התנהלות שכלל אינו מעוגן בדין ואף לעיתים מנוגד לפרשנות משרד הפנים ולהנחיות משרד המשפטים שהינם הרגולטורים המנחים והמפקחים על עבודת המועצה בפרט ועל הרשויות בכלל. לטעמנו, לעתים, הפרשנות של צוות המבקר נוטה לכוונים המראים חוסר הבנה לצרכי ההתיישבות, למטרותינו ואופן התנהלותנו כמועצה הפועלת בתנאים סביבתיים ופוליטיים מורכבים".

במועצה הביעו את חששם כי גופים שונים, לרבות כלי תקשורת, ינצלו את ממצאי הדו"ח כדי לפגוע בהתיישבות, "לצערנו, ייתכן והתקשורת וגורמים המעוניינים להתנגח בהתיישבות ינצלו את הדו"ח כדי לעשות דה-לגיטימציה לפעולותינו ולעצם קיומנו כאן, בחבל ארץ זה. אנו נגיב בצורה עניינית ומסודרת לפניות התקשורת במידה ויהיו ונפעל להסביר את צדקת דרכנו".