מכריעים את ה-BDS: יקב פסגות חוגגים את הניצחון

ניצחונות נגד יוזמות ה-BDS: יינות יקב פסגות ערכו נשף חגיגי לכבוד הניצחון שנחלו בבית המשפט הצרפתי. בעקבות שקרים של פעילי פרו-פלסטיני הצהירה ואוניברסיטת לידס שבבריטניה שאינה תנקוט בשום מדיניות של חרם כלפיי ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/11/18 14:34 יז בכסלו התשעט

מכריעים את ה-BDS: יקב פסגות חוגגים את הניצחון
חוגגים בפסגות, צילום: יח"צ

יינות יקב פסגות, שנחל בשבוע שעבר ניצחון בביהמ"ש הצרפתי, נגד הדרישה לסמנו כמיוצר בהתנחלות- מילאו בגאווה את שולחנות הנשף הישראלי בפרנקפורט. הנשף ביוזמת השר לעניינים אסטרטגיים, גלעד ארדן וראש מועצת בקעת הירדן, דוד אלחיני, כיבד את אורחיו במיטב התוצרת הישראלית מבקעת הירדן, יו"ש, והגולן- הנתונים למתקפות החרם של תנועת ה BDS.  

החגיגה הישראלית נגד ה BDS כללה גם את להקת קפה שחור חזק שהוזמנה להופיע בפני הדיפלומטים ואנשי התקשורת הישראליים והמקומיים, ביניהם השר ארדן, דוד אלחיני, מנכ"לית המשרד לעניינים אסטרטגיים, סימה ועקנין וראשי ארגונים פרו ישראליים בגרמניה. 

ראש מועצת בקעת הירדן , דוד אלחיאני: "אין לי ספק שהבאת התוצרת המשובחת שלנו, המיוצרת  ע"י יהודים ופלסטינים- תוכיח לאירופאים שדווקא שיתוף הפעולה המתקיים היום בין הצדדים מניב את הפירות הטובים ביותר, כפי שניתן לטעום פה הערב"

צילום: יח"צ

 

צילום: יח"צ

הצלחות נגד החרמות ויוזמות ה-BDS מתרחשות גם מחוץ לארץ. סטודנטים מקבוצת "סולידריות פלסטינית" (PSG) באוניברסיטת לידס שבבריטניה פרסמו עצומה הקוראת לאוניברסיטה למשוך השקעותיה מחברות הנמצאות בקשרים כלכליים עם ישראל, ביניהן חברת "איירבוס", "יונייטד טכנולוגיס" ו"תאגיד קינס".

בהמשך הודיעה הקבוצה שהאוניברסיטה אישרה שאכן משכה את השקעותיה מהחברות הללו, ומיהרו לבשר על "הניצחון" בקבוצות הפייסבוק. לידיעה הצטרפו האתרים מקדמי ה- BDS "אלקטרוניק אינתיפאדה", "מידל-איסט מוניטור", "war or want", "עין המזרח התיכון" ועוד, שדיווחו בהתרגשות על ההצלחה לכאורה.

אלא שאז פרסמה האוניברסיטה הצהרה מטעמה, לפיה האוניברסיטה איננה בקשר עם החברות הללו מזה כבר כמה חודשים בגלל מדיניות "אסטרטגיית אקלים אקטיבית" בה היא נוקטת, לפיה היא מסירה את השקעותיה מחברות שאינן מתחשבות בסביבה.

בהמשך הבהירה שוב האוניברסיטה בהודעה שהוציאה מטעמה, שאינה נוקטת בשום מדיניות של חרם כלפיי ישראל וכי אין לה שום כוונה לעשות כך.

מארגון PSG לא נמסרה הודעה בעניין בעקבות הצהרה זו.

עו"ד נתי רום, מייסד ארגון "לב-העולם" הנאבק בחרם העולמי על ישראל ויו"ש, מוסר: "ארגוני ה- BDS עשו את מה שהם הכי טובים בו: פייק ניוז. הם הסתבכו בשקר של עצמם, כמו בשאר השקרים שהם משמיעים באוזני אזרחים ברחבי העולם כנגד ישראל".

עו"ד נתי רום. מייסד ארגון לב-העולם

עו"ד נתי רום. מייסד ארגון לב-העולםצילום: באדיבות המצולם

עו"ד נתי רום מוזמן להרצאות ברחבי העולם בהן הוא פועל להפריך את שקרי ה- BDS ולהביא לאזרחים את "הסיפור האמיתי", לדבריו: "ל-BDS אין שום בסיס אמיתי לקיומו מלבד אנטישמיות ושנאת היהודים ומדינת היהודים. ומתוך כך הם בונים את כל הנרטיב שלהם על שקר, הפצת ידיעות כוזבות וגינויים כלפיי ישראל בדברי שקר והסתה. אני שמח שהפעם הם נתפסו לעיני כל בשקר שלהם, ואני מקווה שבעתיד יבינו כמה שיותר אנשים כי כל המידע שמועבר על ידי הארגונים האלו כנגד ישראל הוא שקר אחד גדול".