מכוון לחוטובלי? בנט על יהדות התפוצות: "בצד שלנו צריכים לגלות רגישות יתרה"

יו"ר הבית היהודי דיבר בישיבת סיעת הבית היהודי על חוזקה של הקואליציה ועל הצורך בקשר חזק עם יהודי העולם, "לי עצמי יש קרובי משפחה שהם לא אורתודוכסים, חלקם רפורמים. לצערי חלקם כבר לא יהודים. המצב בחו"ל הוא מאוד מאוד שונה מהמצב פה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/11/17 15:53 ט בכסלו התשעח

מכוון לחוטובלי? בנט על יהדות התפוצות: "בצד שלנו צריכים לגלות רגישות יתרה"
מבקשים איחוד. בנט, אריאל ומועלם, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, ניצל היום (שני) את ישיבת סיעתו כדי לדבר מעט על המשבר הקואליציוני שחלף ולהתמקד בעיקר בקשר של מדינת ישראל עם הקהילות היהודיות בעולם.

"אני נאלץ להשבית את שמחת חבריי באופוזיציה", אמר בנט בהתייחסו לסיכום שהושג בין ראש הממשלה לנציגי הסיעות החרדיות, "הממשלה יציבה וחזקה וכך תמשיך. אנחנו עובדים סביב השעון כולנו עבור אזרחי ישראל, וטוב מאוד שלא גררנו את המדינה לסבב בחירות מיותרות".

בהמשך הוא פנה לדבר על ייחודיותו של עם ישראל כמי שיש לו נציגים בכל העולם, "מדינת ישראל היא מדינה מיוחדת. היא גם המדינה של האזרחים שלה, אבל היא גם המדינה של יהדות העולם. ככזה, ראש הממשלה צריך להיות לא רק ממשלה של אזרחי ישראל, אלא בעצם המנהיג של העם היהודי".

לדבריו, "כשר התפוצות, אני עוסק גם הרבה מאוד בשימור אותו קשר מיוחד, בינינו לבין אחינו ואחיותינו בעולם. צריך לדעת שאנחנו בעידן של כמה עשרות שנים שבו אנחנו חווים אסון שקט, אסון עקבי של התבוללות המונית ברחבי העולם. במשרד תפוצות אנחנו עושים עבודה קשה מאוד כדי לצמצם את היקף התופעה וכדי לשמור על קשר בין יהדות התפוצות לבין מדינת ישראל".

סגנית שר החוץ חוטובלי

סגנית שר החוץ חוטובליצילום: דוברות

שר החינוך הוסיף כי בכובעו השני כשר התפוצות הוא מתכוון להוסיף לפרוייקטים שונים של מדינת ישראל בקמפוסים בארצות הברית. לדבריו, יש שתי סיבות שהמדינה צריכה להשקיע בקשר שלה עם יהודי העולם, "ראשית כי אנחנו צריכים לדאוג לכל יהודי בעולם. זהו ציווי יסודי של המדינה היהודית. סיבה שניה היא שביטחון ישראל נשען במידה רבה על החוסן והעוצמה של הקהילות ברחבי העולם".

כרמז לדבריה של סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, לפיהם יהודי העולם לא תמיד מבינים את המורכבות של החיים בישראל, אמר בנט כי "גם בצד שלנו צריכים לגלות רגישות יתרה. כן יש לנו את הערכים במדינת ישראל ואת הנורמות. אנחנו צריכים להבין שלאחינו בארה"ב העולם הוא מאוד שונה".

השר הוסיף כי את הבעיות שיש ליהודי העולם הוא מכיר מקרוב, "לי עצמי יש קרובי משפחה שהם לא אורתודוכסים, חלקם רפורמים. לצערי חלקם כבר לא יהודים. המצב בחו"ל הוא מאוד מאוד שונה מהמצב פה. אנחנו צריכים להיות עירניים לזה שאנחנו לא רק יכולים להסתכל מנקודת המבט שלנו. זהו תחום מאוד רגיש מבחינה אידיאולוגית. יש פה הרבה מאוד נקודות מוקש ואנחנו חייבים ביחד לצלוח את זה למען עתיד העם היהודי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן