שתי מפקדות טוענות: רופא הבסיס הטריד אותנו מינית

שתי מפקדות מאחד הבסיסים בדרום הארץ מעידות כי הוטרדו מינית על ידי רופא הבסיס: "לא ניסיתי להתלונן כי באותה תקופה הייתי תחת מפקדים שהרגשתי מאוד לא בנוח אותם ולא ידעתי מה לעשות" | דובר צה"ל: "הטענות נבדקות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/22 11:32 כב בתמוז התשפב

שתי מפקדות טוענות: רופא הבסיס הטריד אותנו מינית
למצולמות אין קשר לכתבה, צילום: אור תורה סטון

ההטרדות המיניות בבסיסי צה"ל. שתי חיילות מעידות נגד אחד הרופאים בבסיסי הדרום כי הטריד אותן מינית. ש' וע', מפקדות בקורס באחד מבסיסי צה"ל בדרום, קיבלו הפנייה לרופא בבסיס לאחר שחשו ברע ולטענתן שתיהן יצאו מהביקור כשהן פגועות ומצולקות.

כזכור, יותר מ-1500 תלונות על הטרדה מינית מתבררות בצה"ל מדי שנה, ואלה רק התלונות של הנפגעים שאוזרים אומץ כדי להגיש תלונה, בעוד רבים שבוחרים שלא. המקרה דווח בגלי צה"ל. "הוא פשוט הזיז אותי ודחף אותי. עצרתי והעפתי אותו והתחלתי לבכות. זה היה ממש מלחיץ", אמרה אחת החיילות. ע', חברתה של ש', נבדקה גם היא אצל אותו הרופא וגם היא חוותה את מה שחברתה עברה. "הוא בא לבדוק אותי פיזית ובעצם התחיל לגעת", העידהץ

"היא סיפרה לי על מה שעבר עליה ואז כאילו הבנתי שזה לא היה טעות אלא דבר שקורה"

ש' לא ייחסה חשיבות רבה לאירוע רק אחרי שע' חברתה חזרה מביקור דומה, היא הבינה שהיא לא היחידה שחוותה חוויה שכזו במרפאה. "חברה שלי יום אחרי כזה קיבלה תור גם אצל הרופא הזה בדיוק אחרי שהיא יצאה ראיתי אותה בוכה ממש ואז דיברנו והיא סיפרה לי על מה שעבר עליה ואז כאילו הבנתי שזה לא היה טעות אלא דבר שקורה", אמרה ש'.

ע' סיפרה לגלי צה"ל  כי התלוננה על התנהלות הרופא למפקדת שלה, אך בסופו של דבר התהליך לא הושלם כי לא קיבלה לטענתה את הטפסים הרלוונטים. ש' לעומת זאת, בחרה לא לפנות למפקדיה. "לא ניסיתי להתלונן כי באותה תקופה הייתי תחת מפקדים שהרגשתי מאוד לא בנוח אותם ולא ידעתי מה לעשות", אמרה ש'.

דובר צה"ל: "הטענות כלפי הרופא נבדקות וינקטו צעדים בהתאם"

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל רואה בחומרה רבה כל פגיעה על רקע מיני, פועל וימשיך לפעול למיגור התופעה, תוך ליווי הנפגעות והנפגעים. הטענות כלפי הרופא נבדקות וינקטו צעדים בהתאם לממצאי הבדיקה. נהלי הטיפול בפניות על רקע פגיעה מינית חודדו לכלל הגורמים המעורבים".