"מי שמנסה להזיז אותנו יקבל בתמורה יישוב חזק ומוסדר"

שעות ספורות לאחר הפינוי מנתיב האבות, הגיע יו"ר הכנסת אדלשטיין לחלקה 91 וקבע מזוזה בבית משפחת יחזקאלי שפונתה. ״זה סבל מיותר, חבל שנאלצנו להגיע למצב הזה", אמר. השר כהן: "התחושות קשות במיוחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/18 20:29 כט בסיון התשעח

"מי שמנסה להזיז אותנו יקבל בתמורה יישוב חזק ומוסדר"
אדלשטיין קובע מזוזה בבית משפחת יחזקאלי, צילום: ללא קרדיט

יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין הגיע היום (ג') לחלקה 91 וקבע מזוזה בבית של משפחת יחזקאלי, שעות ספורות לאחר שפונו מביתם בנתיב האבות

״זה סבל מיותר עבור המשפחות והילדים וחבל שנאלצנו להגיע למצב הזה. יקוב הדין את ההר זו לא תמיד הגישה. מי שיחפש עותרים מזויפים וירוץ לבג״ץ כדי להזיז בית בכמה מטרים, יקבל כתשובה ישובים קבועים ומוסדרים - זה המסר שיוצא מכאן״, אמר אדלשטיין.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, התייחס לפינוי ואמר: ״15 בתים נהרסו היום. 15 משפחות עם ילדים וילדות אולצו לעזוב את הבית, את המקום בו גדלו, בו השקיעו ואותו טיפחו. התחושות קשות במיוחד בגלל ההרגשה שהפינוי קרה לשווא- אף אחד לא ירוויח מהפינוי, מלבד ארגונים פרו פלסטיניים שהמניע שלהם הוא הרצון לשבש את חיי התושבים היהודים ביהודה ושומרון.

"כל מי ששומע את הסיפור של נתיב האבות, מבין שהאבסורד זועק לשמיים. 15 בתים שלמים נחרבו בגלל שבתצלום מלפני עשרות שנים נמצאה חתיכת קרקע מעובדת שעוברת בחדר השינה של הילדים באחד הבתים. לאותה קרקע מעובדת אפילו אין בעלים שהצליח להוכיח בעלות עליה ולכן אף אחד לא ייהנה מההרס".

לדבריו, "את החלטות בג"ץ כמובן חייבים לכבד, אבל גם מותר לבקר. קשה לי להבין כיצד התקבל פסק דין שכזה ואני בטוח שבעתיד נראה יותר פסקי דין שבהם גם זכויות המתיישבים יעמדו אל מול עיניהם של השופטים. נתנחם בכך שמתוך חורבות בתי נתיב האבות ייבנו מאות בתים חדשים. על כל בית שנהרס ייבנו עשרה.

"הארגונים הפרו פלסטיניים מנסים לתקוע מקלות בגלגלי ההתיישבות היהודית אך זוהי הזדמנות להודות להם על כך שהם גורמים לנו להבין יותר ויותר את חשיבות הסדרת היישובים ביו"ש ובסופו של דבר תורמים להתחזקותם״.