עימותים בפינוי הבית האחרון בנתיב האבות

ארבעה שוטרים נזקקו לטיפול רפואי לאחר שנערים המתבצרים על גג אחד הבתים השליכו לעברם אבנים וחפצים. יתר בתי השכונה פונו ללא התנגדות

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/18 17:56 כט בסיון התשעח

עימותים בפינוי הבית האחרון בנתיב האבות
כוחות המשטרה פינוי נתיב האבות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פינוי הבתים בשכונת נתיב האבות שבגוש עציון טרם הסתיים, וכעת מתבצרים מספר נערים על גג בית משפחת ברלב, הנערים השליכו אבנים וחפצים לעבר השוטרים שהגיעו לפנותם.

מדוברות המשטרה נמסר "לצערנו, השוטרים ולוחמי מג"ב נתקלו בבית זה באלימות והתנגדות אקטיבית וחריגה שכללה ידויי אבנים, בקבוקים וחפצים אחרים לעבר הכוחות. כתוצאה מאלימות חמורה זו והשלכת החפצים לעבר השוטרים באופן ברוטאלי - נחבלו בראשם שני שוטרים ונזקקו לקבלת טיפול רפואי, וכן שוטר נוסף נפגע ברגלו באורח קל".

הפינוי בנתיב האבות

הפינוי בנתיב האבותצילום: מטה המאבק בנתיב האבות

בשעות הבוקר החלו כוחות הביטחון לפנות את הבתים שבג"ץ הורה על הריסתם, וביתם של משפחת ברלב הוא הבית האחרון שטרם הושלם פינויו.

מדובר בבית האחרון בשכונה שטרם פונה, ובשעה זאת מתחילים הכוחות בפינוי במקום לאחר שיתר 14 בתי השכונה שבג"ץ הורה על הריסתם כבר פונו מיושביהם ומהמתבצרים בהם.

הפינוי בנתיב האבות

הפינוי בנתיב האבותצילום: פאסי.קראוס דיגיטל

מוקדם יותר הבוקר חסמו עשרות מפגינים את צומת הכניסה לירושלים והבעירו צמיגים, במחאה על הפינוי בנתיב האבות. הצומת נחסם לתנועה לכיוון הכניסה לעיר, ושוטרים פעלו במקום לפיזור ההתקהלות ולכיבוי הצמיגים הבוערים. לאחר דקות ארוכות נפתח הכביש לתנועה. ארבעה חשודים בהפרת סדר נעצרו.

ההפגנה בכניסה לירושלים במחאה על פינוי נתיב האבות

ההפגנה בכניסה לירושלים במחאה על פינוי נתיב האבותצילום: מטה המאבק למען שלמות ארץ ישראל

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן