"מי שיברח מאחריות על עזה, ימשיך לקבל פיגועים"

לאחר ירי הרקטה מעזה לישראל, קרא ח"כ מוטי יוגב למערכת הביטחון לשנות גישה, "צריך להפסיק לדוג 'אחראי תורן', אלא לקחת 'אחריות על', ביטחונית והומניטרית, ברצועת עזה. למען ביטחון ישראל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/10/18 08:12 טז בחשון התשעט

"מי שיברח מאחריות על עזה, ימשיך לקבל פיגועים"
ח"כ מוטי יוגב, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

לאחר ירי הרקטה לכיוון ישראל, קרא הבוקר (חמישי) חבר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ מוטי יוגב,למערכת הביטחון לשנות מדיניות בנושא הטיפול בטרור מעזה

"מי שיברח מאחריות על עזה, ימשיך לקבל פיגועים", צייץ יוגב בטוויטר והוסיף כי." עזה על 2 מליון תושביה, לא מעניינת אף אחד בעולם וטורדת ביטחונית רק את ישראל".

לדבריו, "מי שבורח מטרור ואחריות, הטרור והאחריות רודפים אחריו. צריך להפסיק לדוג 'אחראי תורן', אלא לקחת 'אחריות על', ביטחונית והומניטרית, ברצועת עזה. למען ביטחון ישראל". 

הלילה נשמעו אזעקות צבא אדום במועצות האזוריות אשכול ומרחבים לאחר שרקטה נורתה על ידי מחבלים מעזה. צה"ל תקף בתגובה מספר מטרות חמאס ברחבי הרצועה, וביניהם מתחמים צבאיים ומקומות לייצור אמצעי לחימה.

תא"ל פוקס בדברי הפרידה. לצידו תא"ל טולדנו והאלוף הלוי

תא"ל פוקס בדברי הפרידה. לצידו תא"ל טולדנו והאלוף הלויצילום: דובר צה"ל

אתמול סיים מפקד אוגדת עזה, תא"ל יהודה פוקס, את תפקידו והוחלף על ידי מח"ט צנחנים ומזכירו הצבאי של ראש הממשלה לשעבר, תא"ל אליעזר טולדנו. בדברי הפרידה אמר תא"ל פוקס כי "מעל לחצי שנה מתמודדת האוגדה, בתמיכת כלל הגופים, עם אירועי 'שומרי הסף', פרעות האלימות של החמאס בקו המגע".

לדבריו מדובר בטרור "שתנועת החמאס מנסה לשוות לו נופך עממי, ספונטני, כאשר בפועל חמאס מארגן הסעות, משלם ומחייב השתתפות וקובע את רמת האלימות.