מי יהיה יו"ר הסוכנות היהודית הבא?

בחודש יוני הקרוב, בתום 9 שנים מאז שמונה, צפוי נתן שרנסקי לפרוש מתפקידו כיו"ר הסוכנות היהודית. בארגוני יהודי התפוצות גיבשו רשימה בת 6 מועמדים שהועברה לראש הממשלה בתקווה שהצדדים יגיעו להסכמות עד הצבעת חבר הנאמנים בעוד כחודשיים

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/11/17 14:55 ט בכסלו התשעח

מי יהיה יו"ר הסוכנות היהודית הבא?
שרנסקי ואחד המועמדים ח"כ שי, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בעוד כחצי שנה צפוי יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי לסיים את תפקידו, ושמם של שישה מועמדים כבר הגיעו בהמלצת ראשי יהדות התפוצות למשרד ראש הממשלה.

ראשי הארגון האמריקאים וראשי ארגון הפדרציות כבר פנו לראש הממשלה בנימין נתניהו ומסרו לו את שמם של המועמדים המועדפים עליהם לתפקיד, כך פורסם היום (שני) בג'רוזלם פוסט.

שניים מהמועמדים לתפקיד יו"ר הסוכנות. הרצוג ושטייניץ

שניים מהמועמדים לתפקיד יו"ר הסוכנות. הרצוג ושטייניץצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ששת המועמדים הם שר האנרגיה יובל שטייניץ מהליכוד, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג וחבר הכנסת נחמן שי מהמחנה הציוני, הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק ויו"ר מועצת יש"ע לשעבר דני דיין, שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר ושגריר ישראל לשעבר באו"ם רון פרושאור.

יש לציין כי שרנסקי סיים בחודש יוני 2017 שתי קדנציות בתפקיד ולאחר שסיים 8 שנים הוא ביקש לפרוש. עם זאת, לאור בקשת נתניהו שרצה ששרנסקי יסייע במציאת פתרון למשבר שנוצר בנושא מתווה הכותל, הוא ניאות להישאר בתפקידו עד ליוני 2018. המהלך זכה לתמיכתם של חבר הנאמנים של הסוכנות וכעת, כחצי שנה לפני פרישתו הסופית, מבקשים הצדדים לאתר את המועמד המתאים והמוסכם להחליפו.

יחליף את שרנסקי? דיין

יחליף את שרנסקי? דייןצילום: פלאש 90

גורמים ההמעורים בנושא מסרו כי ששת המועמדים שהוצעו מקובלים הן על ארגוני היהודים והן על נתניהו. יו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, מייקל סיגל, נשיא ארגון הפדרציות, ג'רי סילברמן וסגנית הנשיא בישראל, רבקה כספי, אמרו כי כעת נותר לשמוע אם ישנם אנשים נוספים שראש הממשלה מעוניין להציע לקראת ההצבעה בכינוס חבר הנאמנים בחודש פברואר הקרוב בירושלים.