מי הוציא את ח"כ מוטי יוגב מועדת העבודה של הכנסת?

קרבות בבית היהודי: מה גרם לחבר הכנסת מוטי יוגב, מהבית היהודי לפרוש במפתיע מועדת העבודה והרווחה של הכנסת ולמה הוחלף בחברת הכנסת מועלם?

חדשות כיפה מירב כהן 17/10/18 16:36 ח בחשון התשעט

מי הוציא את ח"כ מוטי יוגב מועדת העבודה של הכנסת?
ח"כ מוטי יוגב, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

חברי הכנסת של הבית היהודי חברים במספר ועדות שונות בכנסת, בתחילת כהונת הכנסת הנוכחית (וגם בקודמת) היתה חברת הכנסת שולי מועלם נציגת המפלגה בוועדת העבודה, הרווחה הבריאות, וחבר הכנסת יוגב היה חבר בוועדה לזכויות הילד.

הכל החל בהצעת החוק לשינוי הגיל הרך שאליה התנגדה מועלם. חוק חזקת הגיל הרך מורה כי בעת גירושין של בני זוג עם ילדים משותפים ישנה עדיפות לאם במשמורת הילדים עד גיל 6. מועלם ביקשה להלחם נגד השינוי, וכיוון שלא היתה חברה בוועדה ביקשה להתחלף עם ח"כ מוטי יוגב, ואכן ביוני 2017 כך היה. 

אמש, התקשרה מועלם ליוגב והודיעה לו שהיא רוצה לחזור לתפקידה המקורי ועליו לחזור לוועדה לזכויות הילד. יוגב, לא אהב את הבקשה, אך לבסוף לא השתתף בישיבת ועדת העבודה והרווחה שהתקיימה לאחר פתיחת מושב החורף של הכנסת. לדברי גורמים בלשכתו של יוגב הוא רצה להישאר בוועדת העבודה והרווחה כדי לקדם  מהלכים שהחל במושב הקיץ האחרון.

מלשכתה של מועלם נמסר כי חוק חזקת הגיל הרך תקוע בוועדה לזכויות הילד, בשל אי הסכמות בין חברי הועדה. בשל כך החליטה יו"ר סיעת הבית היהודי לחזור לוועדה המקורית שלה. מועלם הסבירה שהסיכום עם יוגב היה על חילוף זמני, וכי היא באה לקראת יוגב כיוון שרצה לקדם מספר נושאים שחשובים לו בוועדת העבודה והרווחה ולכן חיכתה כל מושב הקיץ בטרם חזרה לוועדה שלה. אולם, כאמור, לדברי יוגב לא היה סיכום שכזה והדברים נודעו לו בהפתעה גמורה.

גורמים במפלגה טוענים שהחילוף ניתן בהוראתו של יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, שלא אהב את ההתנגדות של יוגב לשינויים שניסה בנט לקדם בוועידת הבית היהודי. בנוסף, בנט מתקשה לקבל את האהבה הרבה שרוכשים חברי מרכז המפלגה ליוגב. לטענת הגורמים החילוף הלא צפוי היה סוג של 'עונש' על התנהגותו של יוגב.