"מיכל וילדיה נמלטו ממוות בטוח רק בזכות האומץ שלה" ניצולי הפיגוע בחלמיש בבית הלבן

ג'ייסון גרינבלט, שליחו של טראמפ למזרח התיכון, אירח בבית הלבן את מיכל סלומון וילדיה, ניצולי הפיגוע בחלמיש בו נהרגו בעלה, גיסתה וחמה של מיכל. גרינבלט כתב בטוויטר כי היתה לו הזכות להיפגש עמם

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/17 17:37 כה בחשון התשעח

"מיכל וילדיה נמלטו ממוות בטוח רק בזכות האומץ שלה" ניצולי הפיגוע בחלמיש בבית הלבן
משפחת סלומון וגרינבלט בבית הלבן , צילום: צילום מסך טוויטר

ג'ייסון גרינבלט, שליחו של הנשיא טראמפ למזרח התיכון, אירח בבית הלבן. את מיכל סלומון עם חמשת ילדיה. סלומון איבדה את בעלה, חמיה וגיסתה בטבח בחלמיש בחודש יולי.
 
גרינבלט כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הייתה לי זכות להיפגש עם מיכל סלומון, עם חמשת ילדיה ועם אביה אתמול בבית הלבן. בעלה, גיסתה והחותן שלה נרצחו באכזריות על ידי מחבל סביב שולחן השבת. מיכל וילדיה נמלטו ממוות בטוח רק בזכות האומץ שלה", הוסיף.

https://twitter.com/jdgreenblatt45/status/930423674703941633

הקשר בין גרינבלט למשפחת סלומון נוצר לאחר הרצח. שגריר ארה"ב בישראל, דייויד פרידמן, וג'ייסון גרינבלט ביקרו את מיכל כאשר ישבה שבעה בביתה באלעד. אחרי ביקור התנחומים צייץ גרינבלט בחשבון הטוויטר שלו: "בלב כבד ביקרתי את משפחת סלומון, ששלושה מבניה נרצחו באכזריות בהתקפת טרור, בעודם יושבים סביב שולחן השבת. יהי זכרם ברוך".
 
הפיגוע הקשה אירע ב-21 ביולי השנה, בליל שבת. משפחת סלומון ישבה לסעודת שבת משפחתית בביתם שבישוב חלמיש לכבוד הולדת נכד חדש במשפחה. המחבל עומר עבד אל-ג'ליל בן ה-19 חדר אל היישוב, ומאחר ודלת הבית לא היתה נעולה כי בני המשפחה המתינו לאורחים נוספים, אל-ג'ליל פרץ פנימה, ופתח במתקפת דקירות רצחנית.

 אב המשפחה, יוסי סלומון (70), בתו חיה (46) ובנו אלעד (35) נרצחו. מיכל מילטה את ילדיה במעלה המדרגות, וגוננה עליהם. שכן, לוחם ביחידת עוקץ, יצא מביתו ודרך חלון המטבח ירה במחבל ופצע אותו.