מייק פנס נחת בישראל

סגנו של טראמפ נחת עם רעייתו בנתב"ג, והמשיך בנסיעה לירושלים. במהלך שהותו הוא ייפגש עם ראש הממשלה ונשיא המדינה, ויסייר ביד ושם ובכותל. בביקורו בירדן קרא המלך עבדאללה להכריז על מזרח ירושלים כבירת פלסטין

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/18 19:47 ה בשבט התשעח

מייק פנס נחת בישראל
מייק פנס בנתב"ג, צילום: תומר נויברג/פלאש 90

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס, נחת הערב (א') בנמל התעופה בן גוריון, שם קיבלו את פניו שר התיירות יריב לוין ושגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן. פנס ורעייתו המשיכו משם היישר לירושלים, בנסיעה בכביש מספר 1 שנחסם לתנועה לצורך כך.

מחר בבוקר ייפגש פנס עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולאחר מכן יישא נאום במליאת הכנסת, במסגרת ישיבה מיוחדת שאותה מתכוונת הרשימה הערבית המשותפת להחרים.לפני הישיבה יניח פנס זר בגלעד לזכר חללי מערכות ישראל שנמצא ברחבת הכנסת.

בהמשך היום הוא ייפגש עם יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין, ובערב הוא ורעייתו יסעדו יחד עם נתניהו ורעייתו בארוחה חגיגית בבית ראש הממשלה. ביום שלישי בבוקר ייפגש פנס עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, ולאחר מכן הוא יסייר ביד ושם ויבקר בכותל המערבי, טרם המראתו.

במהלך שהותו בישראל צפויים לחול שיבושי תנועה בכביש 1 ובירושלים. כביש 1 נחסם לסירוגין לכיוון מזרח ממחלף גנות עד למחלף גינות סחרוב לצורך הגעתו של פנס לבירה. החל מהשעה 13:00 נחסם לתנועה רחוב המלך דוד בירושלים לשני הכיוונים, והוא יישאר סגור עד סיום הביקור ביום שלישי בשעות הערב. חסימות הכבישים מעודכנות באפליקציית waze.

פנס הגיע לישראל לאחר שביקר במצרים ובירדן ונפגש עם מנהיגי המדינות. בפגישתו עם עבדאללה מלך ירדן הסכימו השניים "שלא להסכים" בנוגע להכרזתו של הנשיא טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל. המלך עבדאללה הדגיש בפני פנס כי "ההכרה בירושלים כבירת ישראל לא יכולה להיות חלק מפתרון הסכסוך", והוסיף כי הסכסוך הוא מקור לאי-יציבות. לדבריו, הפתרון טמון בחזרה לגבולות 1967 והכרזה על מזרח ירושלים כבירת פלסטין.