מיוחד לכיפה: שרן השכל מורידה את כיסוי הראש

אחרי שבוע שקשרה מטפחת לראשה, ח"כ שרן השכל הגיעה לאולפן כיפה כדי לסיים את "מחאת כיסוי הראש", אותה החלה בעקבות הדברים הפוגעניים נגד מנחת טקס המשואות, לינור אברג'יל

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 16/05/19 16:04 יא באייר התשעט

מיוחד לכיפה: שרן השכל מורידה את כיסוי הראש
שרן השכל, צילום: כיפה

סוף מחאת כיסוי הראש: בטקס יום העצמאות ה-71 של מדינת ישראל בשבוע שעבר, מנחת הטקס לינור אברג'יל חבשה לראשה כיסוי ראש. הדבר עורר את זעמו של השופט בדימוס, עודד אל-יגון שהגיב על לבושה של אברג'יל וכתב בפוסט בפייסבוק: "המגישה חובשת לראשה תרבוש רב קומות, כמצווה בימים אלה על נשים שומרות מצוות". בעקבות הדברים הפוגעניים, החליטה ח"כ שרן השכל (הליכוד) לעטות על ראשה, במשך שבוע ימים כיסוי ראש. היום (ה'), אחרי שבוע שלם עם כיסוי ראש (עם בובו) הסירה השכל את כיסוי הראש באולפן כיפה.

;

ח"כ השכל לא מגדירה את עצמה כאישה דתייה, אך הדברים שאמר השופט אל-יגון גרמו לה לקבל את ההחלטה לחבוש את כיסוי הראש כאות הזדהות. "יש ציפייה מהאנשים הללו, כמו שופטים להיות טיפה יותר ממלכתיים", אומרת השכל. "לא ציפיתי שזה יהדהד ככה. זה יצר אצלי תקווה, זה הראה לי כמה כולם פשוט מתאחדים ביחד, חילונים, דתיים, דרוזים, ערבים. היו גינויים מקיר לקיר".

חברות הכנסת מהשמאל פחות הצטרפו למחאה.
"אני חייבת לומר שגם ח"כ פנינה טמנו-שטה העלתה פוסט בעניין, וגם ח"כ שלי יחימוביץ'. מלבדן, לא ראינו יותר מידי. זה לא עניין של ימין ושמאל. כי גם חלקים גדולים מהשמאל הראו תמיכה". 

שרן השכל

שרן השכלצילום: כיפה

יש כאלו שאמרו השבוע שלא צריך בכלל לתת במה לשופט בדימוס שאף אחד לא שמע עליו.
"זה לא היה רק הוא. חשוב לציין את זה. היו המון תגובות על כיסוי הראש של לינור אברג'יל. ביניהם, היו גם את הדברים של השופט בדימוס, עודד אל-יגון. יש ציפייה מהאנשים הללו להיות טיפה יותר ממלכתיים. לינור אברג'יל היא לא אזרחית רגילה, ידוע מה היא עברה בחיים שלה. היא אישה חזקה ועוצמתית. יש נשים רבות שמסתכלות עליה כמודל לחיקוי וכסמל. לא רק סמל לדתיות, אלא לסמל של נשיות חזקה".

השכל מספרת כי היא קבלה לא מעט מחמאות על כיסוי הראש והיא חושבת מידי פעם לעטות אותו שוב על ראשה. "לקח לי כמה ימים להתרגל, אבל זה חסך לי חצי שעה בבוקר. האמת שזה אחלה פתרון ויש בזה גם המון אמרה אופנתית". השכל אומרת באולפן כיפה כי היא כן היא הרגישה שמסתכלים עליה שונה. "היו אנשים שלא זיהו אותי בהתחלה. אצל חלק מהאנשים, זה היה הדבר הראשון שהם הסתכלו עליו. זה עזר לי להזדהות עם נשים שחובשות כיסוי ראש. יש בזה המון מחשבה. זה עולם שלם".

ח"כ שרן השכל התייחסה גם להרכבת הקואליציה שמתעכבת ואמרה כי בליכוד עושים הרבה מאמצים כדי להקים ממשלה ימנית-לאומית. "השותפות שלנו צריכות לשים רגליים על הקרקע. מה שהיה בממשלה הקודמת, היה חסר תקדים. יש עכשיו מפלגות עם חצי מהמנדטים מהבחירות המוקדמות שדורשות את אותם תפקידים. אני מאוד מקווה שתהיה ממשלה. אבל בעולם הפוליטי שום דבר לא בטוח". 

אחרי שבוע עם כיסוי הראש, ח"כ שרן השכל הורידה אותו ואמרה שיהיה לה קשה להיפרד ממנו. "נראה לי שאחזור אליו מדי פעם. אני שמחה שהייתה מחאה מעוררת השראה, ממלאת בתקווה וגילתה אחדות מקיר לקיר, זה היה מדהים. כבוד בשבילי שזכיתי להוביל אותה", כך ח"כ שרן השכל.