מחלום למציאות: הרכבת מגיעה לתפוח

שר התחבורה הודיעה על הארכת מסלול הרכבת מאזור המרכז לשומרון, והיא תסתיים בצומת תפוח ולא באריאל כפי שתוכנן בתחילה. דגן: "מהלך קריטי להתיישבות שמשמעותו לא פחות מהיסטורית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/18 09:29 יז בסיון התשעח

מחלום למציאות: הרכבת מגיעה לתפוח
השר ישראל כץ עם יוסי דגן, צילום: רועי חדי

לאחר עבודה מאומצת של המועצה האזורית שומרון ומשרד התחבורה, הודיע אתמול (ד') שר התחבורה, ישראל כץ, כי מסלול רכבת חוצה שומרון שתוכנן להגיע עד אריאל, יוארך ויסתיים בצומת תפוח.

שר התחבורה ח"כ ישראל כ"ץ הודיע לראש מועצת שומרון, יוסי דגן, כי קיבל את עמדתו ולקו רכבת "חוצה שומרון", הנמצא כיום בשלבי תכנון, יתווסף מקטע נוסף בין העיר אריאל לצומת תפוח. כך למעשה ניתן יהיה בעתיד לעלות לרכבת בצומת תפוח ולהגיע ללב תל אביב בנחת וללא תלות ברכב או התחשבות בעומסי התנועה ופשוט "ליהנות מהדרך". 

לפני כמה חודשים הודיע כץ על קידום תכנון לרכבת קלה מראש העין לאריאל, אולם לאחר עובדת אנשי המקצוע במועצה האזורית שומרון ובמשרד התחבורה, הורה השר לסיים את תכנון המסילה בצומת תפוח ולא באריאל כפי שהוחלט בתחילה. 
 
הדברים סוכמו בישיבה מקצועית שהתקיימה בשבוע שעבר בלשכת השר בתל אביב, בהשתתפות שר התחבורה ישראל כץ, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, המשנה למנכ"לית משרד התחבורה קובי בליטשטיין, מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ, קמ"ט תחבורה ישראל אפריאט, הממונה על התחבורה במועצה אזורית שומרון רפי אביטל ומנהל המרחב ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים ניצן מור.

הצורך בקו רכבת לאזור עלה כבר לפני כמה שנים לאור הגידול המהיר והמתמיד באוכלוסיית השומרון (בין 8-10% גידול בשנה, פי חמישה מהממוצע הארצי העומד על כ 1.8%). התוספת החדשה, אשר תכלול גם את צומת תפוח, תאפשר לתושבי השומרון המתגוררים ביישובי גב ההר ובתוך כך לכל תושבי מערב השומרון, גישה מהירה ונוחה למרכז הארץ, מה שיקל על הנוסעים, יפתח  אפשרויות תעסוקה ובילוי נוספים ויסייע לפיתוח האזור כולו.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הביע סיפוק מההחלטה ההיסטורית, ואמר: "קידום תכנון רכבת לצומת תפוח הוא קריטי להתיישבות, ומשמעותו לא פחות מהיסטורית. אני מבקש לחזק את השר כץ על המנהיגות שגילה בהחלטתו. תושבי השומרון זכאים בדיוק כמו כל אזרח אחר במדינה לשירותים מלאים ובוודאי לשירותי תחבורה נאותים וטובים.

"בעתיד, קו זה ימשיך מזרחה ויחבר גם את יישובי בקעת הירדן למרכז הארץ. אין לנו ספק שלתכנון וביצוע הפרויקט ישנה חשיבות גדולה, והיא תאפשר לתושבי השומרון להגיע למרכז הארץ בקלות ובנוחות, לנצל את זמן הנסיעה לעבודה או מנוחה, להתפעל מנופי השומרון, ופשוט ליהנות מהדרך".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן