ילדי משפחת סלומון בוחרים בחיים

ילידיו של אלעד סלומון הי"ד שנרצח עם אביו ואחותו בפיגוע בנווה צוף, הגיעו למחנה נופש שמאורגן על ידי זק"א ומיועד לנפגע טרור. בין טיולי הג'יפים למעגל המתופפים הם לא שכחו את מי שלא הגיע, "חבל שאבא לא היה איתנו, כי הוא היה נהנה מאוד"

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/08/17 09:10 כב באב התשעז

ילדי משפחת סלומון בוחרים בחיים
מיכל ואלעד סולומון, צילום: באדיבות המשפחה

ילדיו של אלעד סלומון הי"ד מנסים להתרגל למציאות המרה של החיים בלי אבא. אתמול (ראשון), כשלשוה שבועות לאחר הפיגוע שגבה את חיי אביהם, סבם יוסף ודודתם חיה בנווה צוף, הם הגיעו מלווים באמם מיכל למחנה נופש של ארגון זק"א המיועד לילדים ממשפחות שכולות או נפגעי פעולות טרור.

יומו הראשון של המחנה נפתח ביער בן שמן בטיול ג'יפים ומעגלי מתופפים. בין הנוכחים ניתן היה למצוא את איילה שפירא שפצעה באורח קשה מבקבוק תבערה שנזרק על רכב משפחתה ב-2014, את בני משפחת שבו שחלק ממנה נרצח בפיגוע באיתמר בשנת 2002 וכן שלושה מחמשת ילדיהם של מיכל ואלעד סלומון הי"ד.

 

אבינועם (10 וחצי), רעות (9) ואמיתי (5) הגיעו מלווים באמם למחנה, שנועד להעלות מעט חיוך על פניהם תוך ניסיון לסייע להם בתהליך החזרה לשגרה, כמובן עד כמה שניתן.

"בקיץ הזה, בגלל הפיגוע, לא עשינו שום פעילויות", סיפרה, מיכל ל'ידיעות אחרונות'. "אני שמחה שהפעילות הזו נתנה לנו הזדמנות לצאת מהשגרה. זה נס שאנחנו חיים. זה בזכות בעלי ז"ל שנלחם במלוא הכוח במחבל ואני מעריצה אותו על כך".


הפעילויות המהנות לא השכיחו מהילדים את החיסרון הגדול-אבא אלעד. "חבל שאבא לא היה איתנו, כי הוא היה נהנה מאוד", אמרה רעות, "אנחנו חושבים עליו כל הזמן. בפעילות היום שכחנו קצת את הפיגוע והצלחנו ליהנות".

 

 בתום היום הראשון לפעילות פרשו ילדיו משפחת סלומון, אך שאר הילדים המשיכו לשלושה ימים נוספים באילת. מנכ"ל זק"א ישראל חזי שבקס אמר כי "בני משפחות שחוו אסונות כמו אירועי טרור קשים לא שוכחים את המראות ואת התחושות לאורך כל ימיהם. לכן אנו רואים חשיבות רבה בלאפשר להם חוויות שישכיחו מהם, ולו במעט, את הימים הקשים".