מחדל הפיגוע בבית אל: הפרצה בגדר- החלטה משפטית

צה"ל החליט, על דעת עצמו, כי בשל בעיות משפטיות הוא לא יחסום את הפרצה בגדר בבית אל, אלא יציב שם מוצב עם חיילים. חיילי המילואים ששהו בעמדה התריעו על הסכנה. אמש צה"ל סתם את הפרצה בגדר

חדשות כיפה מירב כהן 16/12/18 08:31 ח בטבת התשעט

מחדל הפיגוע בבית אל: הפרצה בגדר- החלטה משפטית
חיילים , צילום: הדס פרוש/פלאש 90

הפרצה בגדר, דרכה נכנס המחבל ביום שישי ופצע קשה חייל שעמד בעמדה, לא נחסמה בגלל החלטה משפטית. צה"ל הציב את העמדה בסמוך לפרצה כדי לשמור עליה אולם חיילי מילואים ששרתו במקום התריעו כי לא ניתן לראות את הפרצה מהעמדה וכך החיילים חשופים לגמרי לפגיעה מצד מחבלים, כך פורסם בגלי צה"ל. 

צה"ל החליט על דעת עצמו, וללא החלטה של בג"ץ, כי ישנן בעיות משפטיות בתוואי הגדר ביישוב ולכן לא סתם את הגדר. דרך הגדר הזו נכנס ביום שישי המחבל, שדקר את החייל במוצב ורגם אותו באבנים. לאחר מכן נמלט מהמקום לעבר הרשות הפלסטינית. החייל נפצע קשה ועדיין מאושפז בבית החולים. אמש נודע כי המחבל הסגיר את עצמו לכוחות הביטחון. 

צה"ל החליט כי במקום לסתום את הפרצה הוא יבנה שם מוצב שמירה של חיילים. חיילי מילואים, ששהו בעמדה, טענו כי חסימת הגדר הכרחית לביטחון החיילים כיוון שהם אינם יכולים לראות מהמוצב אם מישהו נכנס דרך הפרצה ליישוב. העמדה מתצפתת על כל המרחב של כביש 60 הישן אך לא ניתן לראות דרכה את הפרצה. אמש צה"ל סתם את הפרצה בגדר.