נטיות מיניות הפוכות

הומוסקסואליות, אריאל זילבר ומה שביניהם. ראיון עם הרב שלמה אבינר.

חדשות כיפה עידן יוסף 15/12/02 00:00 י בטבת התשסג

הזמר אריאל זילבר התנצל על חריפות דבריו נגד ההומוסקסואלים והלסביות, אך לא על עצם הדברים שאמר. האם לדעתך, צריך להילחם נגד דרכם של ההומוסקסואלים?
בוודאי. זה איסור מן התורה. על איסור תורה צריך להילחם. גם מי שלא למד תורה יודע שזה דבר נגד הטבע האנושי הבריא שצריך לבנות בית בישראל, ולא קשר כזה, שאין לו טעם ואין לו ריח. בהתחלה אמרו הפסיכולוגים שצריך להבין את האנשים האלה. הם מסכנים. יש להם נטיה כזו, וצריך להבין אותם. אחר כך יש שצעדו הלאה. אמרו: לא רק הבנה, אלא גם לגיטימציה. יש צורות שונות וזו צורה אחת. נו, בוודאי שזו תועבה שאין כמותה, וצריך להילחם נגד זה. מה השאלה?!
הזכרת שזה נגד הטבע, אבל מה לעשות שאצלם זה הטבע!
זה טבע מושחת. הם השחיתו את הטבע שלהם. הם אומללים, וצריך לעזור להם להיחלץ מן האומללות הזאת. אבל בוודאי לא לתת צידוק למחלה. הם חולים. נו, מה נעשה. אז צריך לסייע להם. אבל לא נאמר "זה בסדר להיות חולה". זה לא בסדר.
אבל לא אני ולא אתה הפטרונים עליהם, ולא אנו נקבע להם מה לעשות. הם מחליטים לעצמם, ואף עורכים מצעדי-גאווה כדי לבטא זאת
כל זה ידוע. צריך להילחם בשכל ובדעת. לא מדובר שיורים עליהם. ודאי שלא יורים על אנשים כאלה, אבל לא צריך להסכים בשום פנים ואופן.
ולתקוף בחריפות כמו שעשה זילבר?
תראה, אני לא יודע מה הוא אמר ומה הוא לא אמר. זה בטוח שצריך להילחם נגד זה ובצורה תקיפה, אבל כמו כל מלחמה – בצורה מועילה. הדבר הראשון זה לא לתת להם צידוק.
יכול להיות שמה שהם נזעקים כל כך, זה כיוון שהם חשים קבוצת דיכוי?
יכול להיות. אז מה בכך? מה נעשה. אנחנו בני אדם ולא מלאכי השרת. יש לנו יצרים וצריך לדכא את היצרים.
כל ההומוסקסואליות היא דבר די מפותח בעולם המודרני…
זה דבר ידוע. לאו דווקא בעולם המודרני. כבר היוונים דיברו על כך. הם עשו מזה דבר לגיטימי. אני לא יודע אם זה דבר כל כך מודרני, אבל מה בכך אם זה מודרני או לא.
אולי עדיף היה שלא ללחום נגד, כי בעצם המלחמה עלולים לגרום לריאקציה הפוכה?
לכן אמרתי שצריך להילחם בשכל. אבל העיקר שלא לגרום לדבר הפוך ולתת לגיטימציה. זה הדבר הראשון שצריך להיזהר ממנו.
והלעג הוא גם כן דרך להילחם?
לפעמים. צריך לשקול את הדברים, אבל נגד דברים מושחתים אפשר גם ללעוג. כך מובא בסוף פרק ג' של מסכת מגילה, שמותר ללעוג לעבודה זרה, וגם הלעג הוא נשק מלחמתי נגד דברים מושחתים. אבל קודם צריך להסביר ולברר.