מועמדות נוספות לשריון הנשי בבית היהודי

לוועדה המסדרת הוצעו שמותיהן של מייסדת עמותת 'בת מלך' , צילית יעקבסון, ופעילה מרכזית בקרב עולים דוברי צרפתית, מוריה חדד רודריג. זאת לצד 8 הנשים שהגיעו לקו הסיום עליהן פורסם ב'כיפה'

חדשות כיפה משה ויסטוך ומירב כהן, חדשות כיפה 08/02/19 11:09 ג באדר א'

מועמדות נוספות לשריון הנשי בבית היהודי
מי תשוריין למקום השלישי? חברי הבית היהודי, צילום: דוברות הבית היהודי

הוועדה המסדרת של הבית היהודי התכנסה הבוקר (שישי) כדי לראיין את המועמדות לשריון במקום השלישי ברשימת המפלגה לכנסת. לאחר שאתמול פורסמה ב'חדשות כיפה' רשימת הנשים, נודע כי נעשו ניסיונות לקדם מועמדות נוספות.

עו"ד צילית יעקבסון, מייסדת עמותת 'בת מלך' המסייעת לנשים מהמגזר הדתית והחרדי הסובלות מהתעללות על ידי בני זוגן, היא אחת הנשים שהוצעו לחברי הוועדה לצד 8 הנשים שכבר זומנו לראיום.

בנוסף אליה, גורמים שונים במפלגה פנו למנכ"ל ניר אורבך, החבר בוועדה, וכן לחברה נוספת בה, סגנית ראש העיר ירושלים חגית משה, כדי להציע את עו"ד מוריה חדד רודריג כמועמדת. חדד רודריג, שהוצבה במקום ה-4 ברשימת הבית היהודי בגבעת שמואל, פעילה בפורום הנשים במפלגה, משמשת כיו"ר עמותת יוצאי בלגיה בישראל ופעילה חברתית בקרב עולים חדשים לרבות עולי צרפת, שנחשבים לקהל יעד מאוד מחוזר על ידי מפלגות הימין הדתיות.

מועמדת נוספת לשריון הנשי

מועמדת נוספת לשריון הנשיצילום: עדי אורני

מלבד שתיהן, מי שיתראיינו על המקום השמור לנשים הן, העיתונאית והסופרת יפעת ארליך, יו"ר פורום הנשים וממובילת מטה המאבק למען שחרורו של הדר גולדין עידית סילמן, דיקנית מכללת 'אורות ישראל' הרבנית ד"ר לאה ויזל, יו"ר עמותת השירות לאומי 'בת עמי' עו"ד מיכל וולדיגר, חברת מועצת מזכרת בתיה יערה ישורון, חברת מועצת העיר גבעת שמואל ומקום 6 ברשימת המפלגה לכנסת מירי אברג'יל, חברת הנהלת 'אמונה' יואלה רבינוביץ, ועו"ד אפרת רוזנבלט.

בתוך כך, נודע כי צוות המשא ומתן של מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי, יתכנסו במוצאי שבת כדי לנסות ולקדם את ריצתם המשותפת. את מפלגתו של הרב רפי פרץ מייצגים ח"כ ניסן סלומינסקי וניר אורבך ומהצד של בצלאל סמוטריץ יגיעו ישראל זעירא, אביחי בוארון ואופיר סופר. אמש דווח כי הפגישה האחרונה התנהלה ברוח חיובית , אך ללא התקדמות מיוחדת. באיחוד הלאומי האשימו את חבריהם למשא ומתן בהצבת דרישות מוגזמות, ובבית היהודי האישמו בחזרה כי במפלגתו של סמוטריץ מתדרכים את התקשורת נגד הרב פרץ.

הרב בדיחי עם הרב צבי יהודה

הרב בדיחי עם הרב צבי יהודהצילום: באדיבות המצולם

מי שקרא השבוע לשני הצדדים להתעלות על המחלוקות ולהתאחד, הוא הרב יוסף בדיחי, שהיה משמשו של הרב צבי יהודה הכהן קוק. הרב בדיחי (71), שליווה את ראש ישיבת מרכז הרב במשך שנים ארוכות, שיגר מכתב פתוח ובו אמר כי כפי שלמד מרבו, "יש לעסוק תמיד באחדות כלל ישראל וכפי שהיה משנן לנו תמיד את הפסוק 'ומי כעמך ישראל גוי אחד בארץ'".

הרב קרא "לאחד את מפלגות הבית היהודי, האיחוד הלאומי ו-עוצמה יהודית", ואף, "לצרף את מפלגת יחד של אלי ישי". בסיום מכתבו הוא ציטט את לשונו של הרצי"ה שהורה "לאחד את כל משזרת כוחותינו הבריאים".