טראומת שקד? הוועדה החליטה: 8 מועמדות, בלי חילוניות

הוועדה המסדרת בבית היהודי גיבשה את רשימת הנשים שיתמודדו על השריון במקום השלישי. ביקורת על ההחלטה לבחור רק במועמדות דתיות, "בושה". עיתונאית, רבנית, או חברות מועצה, מי תהיה האישה הראשונה במפלגה?

חדשות כיפה מירב כהן ומשה ויסטוך, חדשות כיפה 07/02/19 13:48 ב באדר א'

טראומת שקד? הוועדה החליטה: 8 מועמדות, בלי חילוניות
כינוס הועדה המסדרת, צילום: דוברות הבית היהודי

הוועדה המסדרת של הבית היהודי צפויה לראיין מחר (שישי) בירושלים את המועמדות הסופיות לשריון במקום השלישי של רשימת המפלגה. ל'כיפה' נודע זהות שמונת הנשים וכן כי התקבלה החלטה שלא לבחור באישה חילונית.

אמש, התכנסו 17 חברי המועצה הציבורית, שבחרה השבוע את הרב רפי פרץ לראשות הבית היהודי, כדי לגבש את הקווים המנחים לבחירת האישה שתשוריין בצמרת המפלגה. לאחר בחינת נשים רבות, הוחלט על שמונת המועמדות שהגיעו לקו הגמר ויבואו בפני חברי הוועדה בטרם תתקבל החלטה. 

אחת המועמדות. עידית סילמן

אחת המועמדות. עידית סילמןצילום: רמי זרניגר

הנשים שמהן תיבחר האישה הראשונה במפלגה, הן העיתונאית והסופרת יפעת ארליך, יו"ר פורום הנשים וממובילת מטה המאבק למען שחרורו של הדר גולדין עידית סילמן, דיקנית מכללת 'אורות ישראל' הרבנית ד"ר לאה ויזל, יו"ר עמותת השירות לאומי 'בת עמי' עו"ד מיכל וולדיגר, חברת מועצת מזכרת בתיה יערה ישורון, חברת מועצת העיר גבעת שמואל ומקום 6 ברשימת המפלגה לכנסת מירי אברג'יל, חברת הנהלת 'אמונה' יואלה רבינוביץ, ועו"ד אפרת רוזנבלט.

גורם הבקיא בפרטים מסר ל'כיפה' כי הכיוון הכללי הוא לבחור נשים הנחשבות "ליברליות", זאת במטרה לאזן את הרשימה בעקבות הבחירה ברב פרץ והגעתו של ח"כ מוטי יוגב למקום השני. חברי הוועדה המסדרת גם החליטו לא לכלול ברשימת המועמדות אישה חילונית, זאת למרות שעד לא מזמן אחת ממנהיגות המפלגה הייתה איילת שקד, שגם זכתה לתמיכתם הגורפת של גורמים רבים, וביניהם רבנים בכירים במפלגה.

יערה ישורון

תשוריין במקום השלישי? יערה ישורוןצילום: באדיבות המצולמת

מי שמועמדותה ירדה מהפרק בשל החלטה זו, היא יו"ר המטה החילוני בבית היהודי, אורלי רפפורט, שנבחרה למקום ה- 9 ברשימת המפלגה לכנסת. ל'כיפה' היא אמרה כי לא שמעה על ההחלטה וכי היא "מקווה ומאמינה שכפי שבחרו דמות ראויה להנהגת המפלגה, בדמות הרב פרץ, הוועדה תשכיל לקבל החלטות נכונות גם בזהות האישה שתשוריין".

 

מירי אברג

מירי אברג'ילצילום: הותר לשימוש

גורמים אחרים במפלגה הביעו זעם על ההחלטה שלא לקדם מועמדת חילונית וענו זו "בושה למפלגה" וכי לא יתכן שהבית היהודי תנוהל על ידי "מועצת רבנים שפוסלת מסורתיים ומקדמת רק נשים עם כיסוי ראש".

הגיעה לקו הגמר. אפרת רוזנבלט

הגיעה לקו הגמר. אפרת רוזנבלטצילום: באדיבות המצולמת