מועמדת בכירה לשריון בבית היהודי החליטה: לא מעוניינת

יערה ישורון, שנחשבה לאחת מהדמויות הנשיות הבולטות בקרב הוועדה המסדרת למקום השלישי המשוריין, הודיעה כי החליטה "להסיר את מועמדותי, ולהמשיך למלא את שליחותי הציבורית בעת הזאת בזירה המוניציפלית"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 12/02/19 16:06 ז באדר א'

מועמדת בכירה לשריון בבית היהודי החליטה: לא מעוניינת
יערה ישורון, צילום: באדיבות המצולמת

סגנית ראש מועצת מזכרת בתיה, יערה ישורון, הודיעה למנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך, כי החליטה להסיר את מועמדותה כאישה שתשוריין למקום השלישי ברשימת המפלגה. כך היא פרסמה היום (ג') בחשבון הפייסבוק לה.

"לא רצתי כמועמדת בפריימריז", כתבה, "ולא חשבתי שאני קשורה לנושא גם לא כשלא נבחרה אישה למקומות הראשונים (אני הרי משמשת כרגע כסגנית ראש המועצה), והמקום השלישי נותר פנוי".

לדבריה, "ביום שאחרי קיבלתי מבול פניות בבקשה שאגיש מועמדות לוועדה שתבחר את האישה. הוחמאתי, אבל לא הגשתי מועמדות. הרי רק לפני ארבעה חודשים בחרו בי תושבי מזכרת בתיה שאני אוהבת ומחויבת אליהם, ולא חשבתי שזה נכון לשלב זה".

הועדה המסדרת במלון גני ירושלים

הועדה המסדרתצילום: דוברות הבית היהודי

ישורון סיפרה כי למרות שלא גילתה התעניינות, הגישו את שמה כמועמדת ואף זימנו אותה לראיון בפני חברי הוועדה המסדרת, "תהליך היה מטלטל. בין 'זה לא נוגע אליי' לבין 'יכולה להיות ח"כית' היה מרחק של מאות קילומטרים ושל מטרים בודדים באותה הנשימה". בהמשך היא ציינה כי התלבטה והתייעצה רבות עם משפחתה וחבריה, "מה שעמד במרכז הדילמה היתה שאלת ההשפעה, והיכן אוכל להיות שליחה טובה יותר בסיטואציה הנוכחית, כולל ההיבטים המוניציפליים והמפלגתיים".

בסופו של דבר היא החליטה להסיר את מועמדותה ואף שלחה לאורבך הודעה בה כתבה בין היתר כי "על אף עוצמת הקריאה ותחושת האחריות שבלהיות מודל לבנותינו שיכולות לשאת עיניים ולראות אם צעירה מחויבת הלכתית שבעזרת עבודה קשה ומסירות ציבורית מגיעה גבוה - החלטתי להסיר את מועמדותי, ולהמשיך למלא את שליחותי הציבורית בעת הזאת בזירה המוניציפלית".

בשבוע שעבר, פורסמה בחדשות כיפה רשימת הנשים שהגיע לקו הסיום בהליך בחירת האישה למקום השלישי. הרשימה כללה את העיתונאית והסופרת יפעת ארליך, יו"ר פורום הנשים וממובילת מטה המאבק למען שחרורו של הדר גולדין עידית סילמן, דיקנית מכללת 'אורות ישראל' הרבנית ד"ר לאה ויזל, יו"ר עמותת השירות לאומי 'בת עמי' עו"ד מיכל וולדיגר, חברת מועצת מזכרת בתיה יערה ישורון, חברת מועצת העיר גבעת שמואל ומקום 6 ברשימת המפלגה לכנסת מירי אברג'יל, חברת הנהלת 'אמונה' יואלה רבינוביץ, ועו"ד אפרת רוזנבלט.