מועלם: "ישראל צריכה ללכת למקום של מחויבות להלכה"

מתקפה על מפלגת הימין החדש, בעקבות דבריה של ח"כ שולי מועלם-רפאלי, שאחראית לציטוט שבכותרת. במפלגה מגיבים: "המסורת היהודית שייכת לכולם, כל עם ישראל"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 10/01/19 08:43 ד בשבט התשעט

מועלם: "ישראל צריכה ללכת למקום של מחויבות להלכה"
ח"כ שולי מועלם רפאלי , צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מדינת הלכה או פליטת פה? ח"כ שולי מועלם, שדיברה אמש (ד') בכינוס בנושא דיני ממונות במשפט העברי, אומרת כי ישראל צריכה להתקדם לכיוון של מחויבות להלכה. מועלם אמרה בדבריה, שהובאו בגלי צה"ל, כי "זה מהות המאבק על כניסה של תורה לכל אלמנט בחיים שלנו, ומדינת ישראל כולה תלך בעזרת ה' למקום הזה, של מחויבות לתורה ולהלכה יותר ויותר". יש לציין כי המשפט הובא בגלי צה"ל מנותק מההקשר בו נאמר.

בתוך כך, ב'ישראל היום' פורסם הבוקר כי השר נפתלי בנט אמר בשיחות סגורות כי הימין החדש תיקח את המנדטים שלה מלפיד ומגנץ, ולא מהליכוד. בנט אמר את הדברים בשיחה סגורה עם מקורבים במטה הימין החדש אמש. לדבריו "יש כאן שינוי תפיסה. בשנים האחרונות לא היה שום ניסיון להעביר קולות מגוש לגוש, אלא רק בתוך כל גוש. אנחנו עושים הפוך. חצי מהמנדטים של גנץ יכולים לעבור אלינו".

בנט הוסיף: "כבר לקחנו ממנו ומלפיד שני מנדטים, וסקרי העומק שלנו מראים על מגמה חזקה יותר בהמשך. אחרי שנים, לראשונה יעברו מנדטים מגוש לגוש".

יש לציין כי אמירות כמו זו של שולי מועלם לא צפויות לסייע לבנט במאבק על הקולות החילוניים, שאולי יחשבו פעמיים לפני הצבעה למפלגה המוציאה התבטאויות כאלה.

ממפלגת הימין החדש נמסר בתגובה: "מפלגת הימין החדש הוקמה על בסיס שותפות אמת בין דתיים לחילוניים. המסורת היהודית שייכת לכולם, כל עם ישראל. לתפיסה זו שותפה כמובן ח״כ שולי מועלם".