"מוטי יוגב אמר D9, שקד היא הנהגת"

ח"כ מרב מיכאלי תקפה את שרת המשפטים על דירשתה להדיח את דינה זילבר מייצוג עמדות משרד המשפטים בכנסת, "זה סולם הערכים של שרת המשפטים". ח"כ יוגב: "גאה בשקד. מחזירה את ישראל מדיקטטורה שיפוטית למדינה יהודית ודמוקרטית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/11/18 19:28 כח בחשון התשעט

"מוטי יוגב אמר D9, שקד היא הנהגת"
תוקפת את שקד. ח"כ מיכאלי, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

מתקפתה של שרת המשפטים על המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, עוררה עליה זעם מצדה של ח"כ מרב מיכאלי וקולות גיבוי מצדם של חבריה למפלגה.

"את אפי נווה, שחשוד במרמה ובעבירה על חוק הכניסה לישראל, אילת שקד מסרבת להשעות", צייצה מיכאלי בטוויטר והוסיפה כי "את דינה זילבר, משרתת ציבור נאמנה, שקד רודפת".

לדבריה, "זה סולם הערכים של שרת המשפטים. מי שמתיישר לפיה ושומר לה היא שומרת עליו, מי שלא מתכופפת ושומרת על הציבור - שקד מסלקת. מוטי יוגב אמר די ניין, שקד היא הנהגת".

השרה אילת שקד

הותקפה על ידי ח"כ מיכאלי. השרה אילת שקדצילום: רועי עלימה, פלאש 90

בשדולת הנשים יצאו להגנתה של זילבר ואמרו כי "על רקע אירועי הימים האחרונים, שדולת הנשים בישראל רואה במשנה ליועמ"ש, עו"ד דינה זילבר, את אחד הגורמים החשובים ביותר הפועלים למניעת הדרת נשים ופגיעה בזכויותיהן. אנו מחזקות את ידיה ומקוות כי תמשיך בפועלה המבורך כשומרת סף אמיצה וערכית".

שקד שיגרה היום מכתב ליועמ"ש, אביחי מנדלבליט, ובו דרשה שזילבר לא תייצג יותר את עמדת משרדה בכנסת או בממשלה, על רקע התנהלותה בוועדות הכנסת בנוגע להצעות חוק של הממשלה. "אין מנוס", היא כתבה, "מלקבוע כי תפיסתה הפוליטיות של זילבר צריכה למצוא את ביטוייה בריצתה לתפקיד פוליטי במסגרת מפלגה ממפלגות הכנסת". בהמשך הצהירה השרה כי זילבר "אינה רשאית להגיע לממשלה או לכנסת כנציגת המשרד".

מי שיצא להגנתה של שקד היה ח"כ מוטי יוגב שאמר כי הוא "בהחלט גאה ומעריך מאוד את פעילותה של שרת המשפטים איילת שקד לאזן את המערכת המשפטית ולהחזיר את מדינת ישראל מדיקטטורה שיפוטית למדינה יהודית ודמוקרטית".

ח"כ מוטי יוגב

תומך בשקד. ח"כ מוטי יוגבצילום: פלאש 90. יונתן סינדל

חברו לסיעה, יו"ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל, הוסיף כי הוא מברך את "שרת המשפטים איילת שקד על צעד נכון וחשוב. הגב' דינה זילבר לא מבצעת את תפקידה כראוי וחורגת מתפקידה. הנאום היום בכנסת היה לא ראוי ומזלזל בתפקיד משנה ליועמ"ש. אין זה זמן ראוי יותר מלהעביר את משרת היועמ"ש למשרת אמון".

גם באיחוד הלאומי בירכו את שקד "על צעד משילותי וציוני חשוב, שמעמיד במקום פקידים חצופים שמקדמים את תפיסת עולמם כנגד רצון רוב העם . זהו בהחלט המשכו של תהליך אותו מובילה השרה שקד לתיקון מערכת המשפט והחזרת מעמד הרשות השופטת למקומה הראוי לה תחת הרשות המחוקקת. אנו מקווים ששידוד מערכות זה ימשיך לבתי המשפט ומשרדי ממשלה נוספים בהם יש צורך לרסן פקידים מסוימים ולחזק את הזהות היהודית והציונית של מדינת  ישראל".